کد خبر: 460707
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ۱۵:۴۶:۰۰
| |

قیمت خودرو در بازار پایین‌تر از قیمت کارخانه!/ قیمت خودروهای چینی‌ 120میلیون تومان افت کرد

بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت حاکی است به دنبال شیب نزولی قیمت‌ها در بازار، قیمت برخی خودروهای مونتاژی چینی به 40 تا 120 میلیون تومان زیر قیمت کارخانه‌ رسیده است، چنین روندی در برخی خودروهای داخلی نیز مشاهده می‌شود.

قیمت خودرو در بازار پایین‌تر از قیمت کارخانه!/ قیمت خودروهای چینی‌ 120میلیون تومان افت کرد
کد خبر: 460707
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ۱۵:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| بررسی بازار حاکی است از ابتدای هفته جاری با وجود افزایش نسبی قیمت ارز، قیمت‌ها با شیب ملایم رو به نزول است به طوری که بهای برخی خودروهای مونتاژی در بازار آزاد به زیر قیمت کارخانه افت کرده است.

بر این اساس، اکثر محصولات «مدیران خودرو» با اختلاف 40 تا 120 میلیون تومانی، در بازار به فروش می رسند. همچنین جک اس5 اتوماتیک، شاسی‌بلند چینی «کرمان موتور» نیز با اختلاف قیمت 100 میلیون تومانی کمتر از نرخ کارخانه‌ به فروش گذاشته می‌شود.

چنین روندی، امروز در مورد خودروی کوئیک. آر سایپا نیز مشاهده می‌شود، به‌طوری که برخی مشتریان در تماس با ایرنا اعلام کردند: در حالی که اوایل امسال حدود 35 میلیون تومان بابت پیش‌خرید این خودرو پرداخت کرده بودند، باید 110 میلیون تومان (در مجموع 145 میلیون تومان قیمت تمام شده) تکمیل وجه انجام دهند، در حالی که این محصول در بازار به قیمت 135 میلیون تومان رسیده است.

در محصولات گروه بهمن نیز وانت کارا تک‌کابین با پنج تا 6 میلیون تومان و کاپرا 40 میلیون تومان زیر قیمت کارخانه در بازار قیمت دارد.

امروز در گروه سایپا هر دستگاه پراید 131 حدود 95 میلیون تومان، پراید 111 بین نرخ 112 تا 113 میلیون تومان و هر دستگاه تیبا صندوق‌دار 108 میلیون تومان قیمت خورده است.

همچنین در گروه ایران‌خودرو هر دستگاه سمند ال. ایکس 168 میلیون تومان، پژو 405 جی. ال. ایکس 172 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 حدود 176 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 نزدیک 235 میلیون تومان، پژو 206 صندوق‌دار 232 میلیون تومان و پژو پارس 196 میلیون تومان در سایت‌ها و فضای مجازی قیمت‌گذاری شدند.

«سعید موتمنی» ‌ رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در این زمینه با تایید مطالب یاد شده، اظهار داشت: امروز اختلاف قیمت‌ها و کاهش قیمت‌ها در بازار به گونه‌ای است که بسیاری به فکر بازپس گرفتن پول‌های خود از خودروسازان هستند.

وی پیش‌بینی‌کرد که تا پایان سال هیچ افزایشی در قیمت‌ها نداشته باشیم و نرخ‌ها نوسان جزئی داشته باشد.

به گفته این مقام صنفی، با تثبیت نرخ ارز، معاملات هرچند محدود، رونق گرفته و افرادی که استفاده‌کننده واقعی خودرو هستند، نسبت به خرید اقدام می‌کنند.

وی تاکیدکرد: اگر نرخ ارز باز هم کاهش یابد، احتمال ریزش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها