کد خبر: 460918
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

کامبیز نوروزی: زمانی که اخلاق به بوته فراموشی سپرده شود از هیچ قانونی، کاری بر نمی‌آید

کامبیز نوروزی، حقوقدان، گفت: سخنان بی‌ادبانه در عرصه سیاست ایران فراوان شنیده و رفتارهای خشونت‌بار فراوان دیده می‌شود. در جامعه‌ زمانی که اخلاق به بوته فراموشی سپرده شود از هیچ قانونی، هیچ کاری بر نمی‌آید.

کامبیز نوروزی: زمانی که اخلاق به بوته فراموشی سپرده شود از هیچ قانونی، کاری بر نمی‌آید
کد خبر: 460918
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کامبیز نوروزی، حقوقدان درباره اخباری که نسبت به ضرب و شتم یک سرباز نیروی انتظامی توسط یکی از نمایندگان مجلس منتشر شده است، می‌گوید: بنا بر اخباری که منتشر شده یک نماینده مجلس یک سرباز نیروی انتظامی را که در حال انجام وظیفه بوده و مانع از تخلف رانندگی اتومبیل این نماینده مجلس شده، کتک زده است.

او با بیان اینکه بیش از بررسی ابعاد حقوقی این واقعه باید از وضعیت اخلاقی جامعه نگران باشیم، می‌افزاید: همه در این روزها مدام از قانون صحبت می‌کنند، از اینکه صحبت‌های یک فرد در برنامه تلویزیون آیا جرم است یا نه، با اینکه سیلی نماینده مجلس به گوش سرباز جرم است یا نیست.

این حقوقدان ادامه می‌دهد: همه به دنبال یافتن پاسخ قانونی این وقایع هستند و ایرادی هم ندارد اما از یک موضوع غفلت بزرگ و نگران‌کننده‌ای صورت می‌گیرد و آن هم این است که جامعه ما و عرصه سیاست در جامعه در چه وضعیت اخلاقی قرار دارد که چنین سخنان و چنین اعمالی در آن رخ می‌دهد.

نوروزی تاکید می‌کند: سخنان بی‌ادبانه در عرصه سیاست ایران فراوان شنیده و رفتارهای خشونت‌بار فراوان دیده می‌شود. در جامعه‌ زمانی که اخلاق به بوته فراموشی سپرده شود از هیچ قانونی، هیچ کاری بر نمی‌آید.

این حقوقدان با اشاره به عواقب بی‌اخلاقی‌های موجود در جامعه عنوان می‌کند: پیش از اینکه به فکر قانون یا تنبیه باشیم، به فکر این باشیم که برخی از جریان‌های سیاسی (که از امنیت کامل هم برخوردار هستند) با جامعه ایران و عرصه سیاسی در جامعه ایران چه کردند که رفتارهای بی‌ادبانه و غیراخلاقی تا این حد در حال توسعه است.

توضیح می‌دهد: همین اواخر دیدیم که یک نماینده به صراحت الفاظی توام با دهان‌دریدگی و فرومایگی برای رئیس‌جمهوری به کار برد. امثال این موارد کم نیست. این موضوع فراتر از بی‌قانونی، بی‌اخلاقی است. در صاحبان قدرت اگر اخلاق نباشد، قانون به یک ورق پاره تبدیل می‌‌شود.

منبع: داتیکان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها