کد خبر: 460921
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۵:۵۷:۰۸
| |

رایزنی ظریف با مقامات جمهوری آذربایجان درباره ابتکار منطقه‌ای

وزیر امور خارجه در تشریح رایزنی‌هایش با مقامات جمهوری آذربایجان گفت: ملاقات با آقای الهام علی‌اف بسیار مهم و مفید بود و درباره ابتکار منطقه‌ای و روش‌های همکاری در حوزه‌های مختلف تبادل نظر شد.

رایزنی ظریف با مقامات جمهوری آذربایجان درباره ابتکار منطقه‌ای
کد خبر: 460921
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۱۵:۵۷:۰۸

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه در تشریح رایزنی‌هایش با مقامات جمهوری آذربایجان گفت: ملاقات با آقای الهام علی‌اف بسیار مهم و مفید بود و درباره ابتکار منطقه‌ای و روش‌های همکاری در حوزه‌های مختلف تبادل نظر شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه 6 بهمن ماه) ششم بهمن ماه در جمع خبرنگاران در باکو در تشریح ملاقات‌هایش با مقامات جمهوری آذربایجان عنوان کرد: سفر بسیار خوبی بود. شروع یک سفر منطقه‌ای است در حوزه ققفاز برای بحث درباره روش‌های تقویت ثبات و صلح در این منطقه و همچنین بحث‌های دوجانبه.

وی افزود: در ماه‌های گذشته با جمهوری آذربایجان در حوزه دوجانبه همکاری‌های خیلی خوبی داشتیم و برای حل و فصل مشکل منطقه‌ای نیز تلاش‌هایی شد و سفر آقای عراقچی به جمهوری آذربایجان را داشتیم.

ظریف با بیان اینکه امروز هر دو حوزه را در دیدار با مقامات این کشور پیگیری کردیم، خاطرنشان کرد: ملاقات با آقای الهام علی‌اف بسیار مهم و مفید بود و در این دیدار در مورد ابتکار منطقه‌ای و روش‌های همکاری در حوزه‌های مختلف به صورت چندجانبه از ترانزیت تا همکاری‌های دیگر در حوزه‌های منطقه ای، انرژی با همکاری‌ها همه کشور‌ها که بتواند صلح و ثبات را در منطقه تقویت کند و همین طور در خصوص همکاری‌های دوجانبه بحث و بررسی شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: با توجه به تصمیم‌هایی خوبی که در جلسه هفته گذشته کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران اتخاذ شد و همچنین صحبت‌های بسیار خوبی که امروز درباره همکاری دوجانبه شد مخصوصا در حوزه بازسازی مناطق آزاد شده، امیدوارم بتوانیم در این زمینه در جهت منافع دو کشور همکاری کنیم.

ظریف اظهار کرد: در مورد همکاری‌های چند جانبه امیدوارم در بقیه این سفر این امکان فراهم شود که با بقیه مسئولان کشور‌های دیگر روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه در مورد زمینه‌های همکاری شش جانبه و همکاری‌های دیگر صحبت کنیم و ان‌شاءالله به نتیجه برسیم.

منبع:‌باشگاه خبرنگاران جوان


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها