کد خبر: 461079
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از روزنامه‌های ورزشی اروپا گزارش می‌دهد:

بارسلونا 730 میلیون یورو، بدهی دارد

فوتبال همچنان خبر اصلی روزنامه‌های ورزشی اروپا، در بیست و ششمین روز از ماه ژانویه، است. روزنامه‌های انگلیسی، اخراج فرانک لمپارد از چلسی را تیتر یک خودشان کردند. رسانه‌های اسپانیایی هم اخبار بارسلونا و رئال مادرید را پوشش و خبر از کسر بودجه بارسلونا و بدهی بالای این باشگاه داده‌اند.

بارسلونا 730 میلیون یورو، بدهی دارد
کد خبر: 461079
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فوتبال همچنان خبر اصلی روزنامه‌های ورزشی اروپا، در بیست و ششمین روز از ماه ژانویه است. روزنامه‌های انگلیسی، اخراج فرانک لمپارد از چلسی را تیتر یک خودشان کردند. در پرتغال درخشش مهدی طارمی، سوژه اصلی روزنامه‌های این کشور شده است. مطبوعات ایتالیا، اخراج جنارو گتوسو از ناپولی را بررسی کرده‌اند و دربی میلان هم دیگر خبر آنها در بیست و ششمین روز از ماه ژانویه است. رسانه‌های اسپانیایی هم اخبار بارسلونا و رئال مادرید را پوشش و خبر از کسر بودجه بارسلونا و بدهی بالای این باشگاه داده‌اند. در ادامه نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی قاره سبز.

***

«اخراج فرانک لمپارد، تصمیم سختی بود.» این جمله، رومن آبراموویچ، مالک متمول چلسی، بعد از قطع همکاری با لمپارد است. هرچند شاگردان لمپارد، در آخرین بازی خودشان در جام حذفی انگلیس برابر لوتون به پیروزی رسیدند اما مدیران چلسی ترجیح دادند با یک مربی دیگر فصل را به پایان برسانند. روزنامه‌های بریتانیایی هم خبر اصلی خودشان را به اخراج لمپارد اختصاص دادند.

روزنامه «گاردین»، در صفحه اول خودش، عکسی از توماس توخل و فرانک لمپارد را منتشر کرده و نوشته: «سلام، خداحافظ». این روزنامه در این گزارش نوشته، توماس توخل آلمانی گزینه جانشینی لمپارد در چلسی خواهد بود. این رونامه نوشته، بعد از هزینه 200 میلیون پوندی چلسی در تابستان، لمپارد نتایج خوبی کسب نکرده است. همین موضوع باعث شده تا مدیران چلسی به فکر همکاری با توخل باشند.

1

روزنامه «مترو» چاپ انگلیس هم خبر اخراج فرانک لمپارد را منتشر کرده و نوشته: «فرانک توسط رومن بی‌رحم اخراج شد». این روزنامه البته نگاهی هم داشته به پیروزی 4 بر یک تاتنهام برابر وایکام در جام حذفی انگلیس. دیداری که با درخشش تانگی اندومبله، گرت بیل و هری وینکس همراه بود. «مترو» نگاهی هم به پیروزی تیم کریکت انگلیس برابر سریلانکا داشته و به درخشش جو روت در این دیدار پرداخته است.

1

روزنامه «دیلی اکسپرس» هم در صفحه ورزشی خودش نگاهی داشته به اخراج لمپارد. این روزنامه نوشته: «توخل می‌آید، لمپارد می‌رود». این روزنامه در گزارشی نوشته، توماس توخل در موقعیت قرنطینه قرار دارد اما این وضعیت کمی غیرمعمول است چرا که اگر تست کرونای توخل منفی باشد، او می‌تواند چلسی را برابر ولورهمپتون همراهی کند. «دیلی اکسپرس» نوشته، همان زمانی که خبر اخراج لمپارد رسانه‌ای شد همه اهالی فوتبال در انگلیس می‌دانستند که توخل جانشین او خواهد شد. این مربی آلمانی که ماه گذشته از پاری‌سن‌ژرمن اخراج شده باید برای ورود به انگلیس تست کرونا بدهد و در صورت منفی بودن آن می‌تواند در تمرینات این تیم شرکت کند و نیازی به قرنطینه 2 هفته‌ای ندارد.

1

روزنامه «آبولا»، چاپ پرتغال، گزارش اصلی خودش را به تساوی ناامیدکننده بنفیکا برابر ناسیونال اختصاص داده است. این روزنامه نوشته: «ویروس دیگر». تیتری که اشاره به افت بنفیکا در روزهای اخیر دارد. آبولا در خبری دیگر عکسی از شادی گل مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو، منتشر کرده و نوشته: «اژدها، به تنهایی در رده دوم قرار گرفته است». پورتو در حالی شب گذشته برابر فارنسه به پیروزی رسید که تک گل این دیدار را مهدی طارمی به ثمر رساند و با توجه به تساوی بنفیکا برابر ناسیونال، پورتو با 35 امتیاز به رده دوم جدول لیگ پرتغال رسید. یاران طارمی تنها یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و در انتظار لغزش اسپورتینگ در هفته‌های آتی هستند.

1

روزنامه «ojogo»، چاپ پرتغال، عکسی از مهدی طارمی را در صفحه اول خودش به چاچ رسانده و نوشته: «طارمی برگشت تا مشکلات را حل کند». این روزنامه در گزارشی نوشته، تک گل طارمی سه امتیاز به پورتو هدیه داد تا از بنفیکا پیشی بگیرد. این روزنامه نگاهی هم داشته به تساوی بنفیکا برابر ناسیونال و از عقب افتادن این تیم از پورتو و اسپورتینگ در صدر جدول.

1

روزنامه «رکود» پرتغال هم عکسی از مهدی طارمی را در صفحه اول خودش چاپ کرده و نوشته: «بازگشت بزرگ طارمی». تیتری که اشاره به محرومیت طارمی دارد. این بازیکن به دلیل خطای شدیدی که در بازی قبل پورتو انجام داده بود از طرف فدراسیون فوتبال پرتغال یک جلسه از همراهی تیمش محروم شده بود. او با پایان یافتن محرومیتش به ترکیب اصلی پورتو رسید و تک گل پیروزی‌بخش تیمش را هم به ثمر رساند.

1

روزنامه «کوریره دلو اسپورت»، چاپ ایتالیا، عکسی از مالک باشگاه ناپولی و رافا بنیتز، مربی پیشین دالیان چین، منتشر و نوشته: «تماس اورلیو دی‌لورنتیس با بنیتز» تیتری که اشاره به احتمال حضور بنیتز در ناپولی دارد. این روزنامه در ادامه نگاهی هم به دربی میلان داشته و نوشته: «دربی با اعصاب متشنج».

1

روزنامه «توتو اسپورت»، در صفحه اول خودش عکسی از زلاتان و روملو لوکاکو را منتشر کرده و نوشته: «دربی بزرگان، فراتر از جام است». این روزنامه در ادامه عکسی از وستون مک‌کنی، بازیکن جوان یوونتوس را منتشر کرده و نوشته: «او به شالکه باز نمی‌گردد». تیتری که نشان از رضایت بانوی پیر از عملکرد این بازیکن آمریکایی دارد.

1

روزنامه «گازتا دلو اسپورت»، عکسی از زلاتان ابراهیموویچ و روملو لوکاکو را در صفحه اول خودش منتشر کرده و نوشته: «برای دربی متولد شده‌اند».

1

روزنامه «مارکا»، چاپ اسپانیا، عکسی از ورزشگاه نیوکمپ را منتشر و وضعیت اقتصادی این باشگاه را بررسی کرده است. این روزنامه با تیتری بزرگ نوشته: «گودال بد». تیتری که اشاره به وضعیت بد مالی بارسلونا دارد. «مارکا» در گزارشی نوشت: «بارسلونا گزارش مالی سالانه خودش را منتشر کرده که مشخص است این باشگاه فوتبال، شرایط مالی خوبی ندارد. یکی از نکات قابل توجه در این گزارش، بندی است که در آن نشان می‌دهد بارسا نزدیک 730 میلیون یورو بدهی دارد. این رقم به شرح زیر تقسیم می‌شود: 265 میلیون بدهی به موسسات اعتباری، 2.5 میلیون یورو تعهدات و سایر اوراق بهادار قابل معامله، 164 میلیون بدهی به پرسنل ورزشی و 298 میلیون موارد دیگر.»

1

طبق این گزارش، صورت‌های مالی بارسلونا، سال گذشته با بدهی خالص 488.4 میلیون یورو بسته شده است. در این گزارش آمده است که بارسلونا با طلبکاران خود در حال مذاکره است و تلاش می‌کند سر رسید بدهی‌های خودش را تا 30 ژوئن سال جاری، عقب بیندازد. البته بخشی از این بدهکاری به دلیل عدم حضور هواداران در استادیوم‌ها است. این باشگاه امیدوار بود در فصل جدید بتواند میزبان هواداران خودش در نیوکمپ باشد اما این اتفاق رخ نداده است.

1

روزنامه «as» اسپانیا، عکسی از کیلیان ام‌باپه مهاجم فرانسوی ‌پاری‌سن‌ژرمن را منتشر کرده و نوشته: «ام‌باپه؛ فشار بیاورید» این روزنامه نوشته، مهاجم فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن از مدیران مادرید خواسته تا روند انتقالش به این تیم را تسریع کنند.

1

روزنامه «موندو»، با انتشار عکسی از فرانکی دی‌یونگ، هافبک هلندی بارسلونا، نوشته: «دی‌یونگ، رشد می‌کند». تیتری که اشاره به درخشش این بازیکن در بارسلونا دارد. دی‌یونگ در بازی برابر الچه هم گل اول تیمش را به ثمر رساند و پایه‌گذار پیروزی 2 بر صفر بارسلونا برابر الچه بود.

1

روزنامه «اسپورت»، عکسی از اریک گارسیا، مدافع اسپانیایی منچسترسیتی را منتشر کرده و از تلاش مدیران بارسلونا برای به خدمت گرفتن این بازیکن خبر داده است. گارسیا عملکرد خوبی در سیتی داشته و همین موضوع باعث شده تا هواداران بارسلونا از این باشگاه بخواهند تا به دنبال جذب او باشند.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها