کد خبر: 461136
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۴:۲۶:۱۵
| |

قدرت‌نمایی نیروی هوایی تایوان پس از تحرکات چین

جت‌های نیروی هوایی تایوان، مسلح و آماده پرواز، امروز (سه‌شنبه) در تمرینی که سناریوی جنگ را شبیه‌سازی می‌کرد، به پرواز درآمدند و آمادگی رزمی ناوگان تایوان را پس از پرواز اوایل هفته ده‌ها جنگنده چین در محدوده پدافند هوایی این جزیره، به نمایش گذاشتند.

قدرت‌نمایی نیروی هوایی تایوان پس از تحرکات چین
کد خبر: 461136
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۷ ۱۴:۲۶:۱۵

اعتمادآنلاین| تایوان که چین آن را بخشی از سرزمین خود قلمداد می‌کند، از زمان نفوذ گسترده جنگنده‌های چینی و بمب‌افکن‌های دارای قابلیت هسته‌ای به بخش جنوب غربی محدوده شناسایی پدافند هوایی این جزیره در روزهای شنبه و یکشنبه، که با ورود ناو گروه آمریکایی به دریای مورد مناقشه چین جنوبی همزمان شد، در موقعیت تنش‌زایی قرار گرفته است.

پایگاه شهر "تاینان" واقع در جنوب غرب تایوان، منزلگاه جنگنده‌های دفاع بومی F-CK-1 Ching-kuo، به طور مداوم به جت‌ها دستور رهگیری نیروی هوایی چین را می‌دهد.

سرهنگ "لی چینگ-شی" به خبرگزاری رویترز گفت جت‌های آن‌ها هنگام واکنش به جت‌های چینی معمولاً مجهز به تیربار، موشک‌های سایدویندرز و موشک‌های اسکای اسورد ساخت تایوان هستند و می‌توانند "در هر زمان" پاسخ دهند.

وی در نشست دولتی در پایگاه تاینان اظهار کرد: ما آماده هستیم. حتی یک ذره از خاکمان را هم تسلیم نخواهیم کرد.

"تسای اینگ-ون"، رئیس جمهوری تایوان به دنبال تقویت دفاع این جزیره خودگردان از طریق افزایش توانایی‌های رزم نامتقارن ارتش و خرید میلیاردها دلار سلاح از آمریکا، از جمله جت‌های جنگنده ارتقایافته F-16، هواپیماهای بدون سرنشین مسلح، سامانه‌های موشکی و موشک‌های هارپون دارای قابلیت برخورد با اهداف دریایی و زمینی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها