کد خبر: 461756
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

محمد ستاری، مدافع تیم فوتبال پیکان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

کار کردن با تارتار خیلی لذت‌بخش و شیرین است / بازی سختی مقابل فولاد در اهواز داریم / وقت‌کشی در خصلت بازیکنان پیکان نیست / هجمه به داوری مد شده است

محمد ستاری گفت: کار کردن با آقای تار‌تار خیلی لذت‌بخش و شیرین است. من امسال دومین سالی است که زیر نظر ایشان کار می‌کنم و افتخار شاگردی‌شان را دارم. از زمانی که فوتبال حرفی‌ام را آغاز کرده‌ام حاج مهدی نهمین و البته بهترین سرمربی ‌من محسوب می‌شود. واقعاً خیلی چیزها از او یاد گرفته‌ام.

کار کردن با تارتار خیلی لذت‌بخش و شیرین است / بازی سختی مقابل فولاد در اهواز داریم / وقت‌کشی در خصلت بازیکنان پیکان نیست / هجمه به داوری مد شده است
کد خبر: 461756
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ترنم کشاورز- محمد ستاری، مدافع تیم فوتبال پیکان، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در خصوص شرایط تمرینی تیمش اظهار کرد: خداراشکر در تیم ما همه چیز روی روال است و تمامی تمرینات به صورت منظم برگزار می‌شود، ولی متاسفانه بازی‌های معوقه‌‌ یکسری از تیم‌های لیگ برتری باعث شده تا 11، 12 روز بین هر بازی وقفه بیفتد که این موضوع به ضرر تیم‌های دیگر است. از آنجا که کادر فنی ما خیلی بازی دوستانه‌ برگزار می‌کند و روزانه 2 جلسه ما را تمرین می‌دهد بدن بازیکنان در شرایط مسابقه قرار دارد و آنها آمادگی خودشان را از دست نداده‌اند.

او در مورد بازی مقابل مس رفسنجان گفت: در بازی مقابل مس رفسنجان تیم ما قبل از اینکه به گل برسد خیلی خوب بازی می‌کرد ولی متاسفانه در دقایق پایانی نیمه اول درست وقتی که ما برای حفظ گل کمی عقب کشیده بودیم تا نیمه اول را با همین نتیجه پشت سر بگذاریم در یک لحظه غفلت و اشتباه گل مساوی را دریافت کردیم. همیشه معتقدم بدترین زمان برای گل خوردن یک تیم همان دقایق پایانی نیمه اول است چون خیلی از نظر روحی به آن تیم لطمه وارد می‌شود. در نیمه دوم ما خیلی زود گل دوم را دریافت کردیم ولی با توجه به تغییراتی که کادر فنی همان موقع لحاظ کرد خیلی زود توانستیم گل مساوی را به ثمر برسانیم. فکر می‌کنم اگر کمی خوش‌شانس بودیم می‌توانستیم گل سوم را هم به ثمر برسانیم. البته زیبایی فوتبال به همین است که هیچ چیز را نمی‌توان در آن پیش‌بینی کرد. متاسفانه در صحنه‌ای تیم حریف توانست به گل برسد که فکر می‌کنم حتی 30 درصد هم موقعیت گل محسوب نمی‌شد. ما هم 10 دقیقه یک ربع آخر بازی خیلی فشار آوردیم تا گل خورده را جبران کنیم ولی خب نتوانستیم نتیجه مطلوب را کسب کنیم تا اولین شکست خانگی‌مان در این فصل مقابل مس رفسنجان رقم بخورد. در مجموع فکر می‌کنم شاهد بازی خیلی جذاب و زیبایی از هر 2 تیم بودیم.

مدافع پیکان در مورد گلزنی‌اش در این دیدار توضیح داد: البته گل که ریباند پنالتی بود ولی خب ما همیشه در تمرینا‌ت‌مان روی ضربات ایستگاهی خیلی کار می‌کنیم. خدا را شاکرم که توانستم در آن صحنه توپ را وارد دروازه حریف کنم. در این بازی ما خیلی خوب تیم مس را آنالیز فردی کرده بودیم. قبل از لحظه دریافت گل هم من و هم تمامی بچه‌ها به خوبی داشتیم وظایف‌مان را انجام می‌دادیم. قبل از آن تیم مس هیچ‌گونه موقعیت گلی نداشت اما همان‌طور که گفتم، زمانی که ما در دقایق پایانی نیمه اول گل مساوی را دریافت کردیم تیم‌مان خیلی از لحاظ روحی به هم ریخت، منتها خوشبختانه با درایت کادرفنی و با تعویض‌های به‌موقع موفق شدیم خیلی زود به بازی برگردیم. در مجموع ما بازی خوبی ارائه دادیم. آن سه گلی هم که خوردیم به خاطر اشتباهات فردی و غفلت لحظه‌ای بود که همه تیم‌ها مرتکب می‌شوند ولی خب در بازی ما تمام آنها به نفع تیم حریف و به گل تبدیل شد. واقعاً فکر می‌کنم ما در این مورد در این فصل خیلی بدشانس بودیم. امیدوارم از اشتباهات گذشته‌مان درس بگیریم تا دیگر امتیاز هیچ بازی‌ای را به این شکل از دست ندهیم.

ستاری درباره همکاری با مهدی تار‌تار گفت: کار کردن با آقای تار‌تار خیلی لذت‌بخش و شیرین است. من امسال دومین سالی است که زیر نظر ایشان کار می‌کنم و افتخار شاگردی‌شان را دارم. از زمانی که فوتبال حرفی‌ام را آغاز کرده‌ام حاج مهدی نهمین و البته بهترین سرمربی ‌من محسوب می‌شود. واقعاً خیلی چیزها از او یاد گرفته‌ام. ایشان از نظر شخصیت کاری و اخلاق هم واقعاً نمونه است. خداراشکر در تیم پیکان همه چیز سر جای خودش است. از نظر تاکتیک و همه موارد بچه‌ها به خوبی می‌دادند که شرح وظایف‌شان چیست و سرمربی چه چیزی از آنها می‌خواهد. پس تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا به نحو احسن آن را به اجرا بگذارند. البته امسال آقای تارتار یک چند روزی دیر به تیم ما اضافه شدند ولی با تمام این تفاصیل ما خیلی خوب نتیجه گرفتیم. درست است که 2تا باخت پشت سر هم آوردیم ولی قبل از آن آن‌قدر خوب نتیجه گرفته بودیم که در حال حاضر در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی قرار داریم. البته امتیازها کمی نزدیک به هم هستند و فکر می‌کنم این چند بازی باقی‌مانده تا انتهای نیم فصل اول می‌تواند برای تمامی تیم‌ها خیلی تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز باشد. واقعاً تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا در این چند بازی باقی‌مانده امتیاز خوبی کسب کنیم و در نیمه بالای جدول باقی بمانیم.

او درباره بازی بعدی تیمش مقابل فولاد خوزستان گفت: فولاد همیشه خیلی تیم خوبی بوده، مخصوصاً در این 2 سالی که آقای آذری به جمع فولادی‌ها اضافه شده است. زمان حضورم در ذوب‌آهن افتخار کار کردن زیر نظر آقای آذری را داشتم. واقعاً او یک مدیر توانا و قابل است. می‌دانم که تیم او از هر نظر در شرایط بسیار عالی‌ای قرار دارد، جدا از آن کادر فنی تیم فولاد و حضور آقا جواد هم به عنوان سرمربی خیلی به بهبود شرایط فولاد کمک کرده‌ است. قطعاً بازی سختی خواهیم داشت چراکه فولاد یک تیم آسیایی است و در این بازی امتیاز میزبانی را هم دارد، تازه شانس آورده‌ایم که هوادارانش حضور ندارند چون بودن آنها در ورزشگاه کار را برای ما به مراتب سخت‌تر می‌کرد. آنها را به خوبی آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم که بازی سختی در پیش داریم ولی ما نشان داده‌ایم که در مقابل تیم‌های بزرگ و بالای جدول خیلی عملکرد خوبی داریم. قطعاً در این بازی هم برای گرفتن سه امتیاز و برد می‌رویم. امیدوارم که بتوانیم موفق شویم. چند روز پیش مصاحبه‌‌ای از یک سرمربی می‌خواندم که گفته بود، وقتی تیمی در جریان بازی جلو می‌افتد بازیکنانش خودشان را عمداً زمین می‌اندازند تا وقت‌کشی کنند. خداراشکر چنین خصلتی اصلاً در تیم ما نیست چون بازیکنان ما خیلی جوان و باانگیزه هستند. اگر از تمام تیم‌هایی که مقابل ما بازی کرده‌اند هم بپرسید، قطعاً این صحبت مرا تایید می‌کنند. به نظرم اصلاً این رفتارها در فوتبال زیبنده و حرفه‌ای نیست. باید داورها این دست از رفتارها را مدیریت کنند تا دیگر شاهد این‌طور مسائل نباشیم.

مدافع پیکان در مورد اعتراضات شدید تیم‌های لیگ برتری نسبت به داوری در این فصل توضیح داد: متاسفانه یکسری چیزها مد می‌شود. الان مد شده است که بعد از هر بازی بیشتر بازیکنان و کادر فنی داوری را مورد هجمه قرار می‌دهند. جدا از این در فضای مجازی فن‌پیج‌های پنج 6تا از پرطرفدارترین تیم‌های لیگ ایران ریزترین صحنه‌های هر بازی را درمی‌آورند که این اصلاً چیز قشنگی نیست و کار داوری را سخت‌تر می‌کند. متاسفانه فوتبال ایران هنوز به سیستم VAR مجهز نیست و همین موضوع باعث می‌شود کار خیلی سخت پیش برود. با اینکه داورهای پشت دروازه را هم گذاشته‌اند ولی باز هم فکر می‌کنم ذره‌ای انسجام در تیم داوری وجود ندارد. چندین بار در حین بازی دیده‌ام که سیستم رادیویی بین داوران قطع بوده است که این موضوع بدون شک خطای انسانی را بالا می‌برد. به نظرم تنها چیزی که می‌تواند این مشکل را برطرف کند همان کمک‌داور ویدئویی است. البته فکر می‌کنم در ایران خیلی سخت این قضیه جا می‌افتد. اگر آن سیستم هم بیاید، با توجه به شناختی که من از یک سرمربی در ایران دارم، همه می‌خواهند سر هر صحنه با داور بروند و لحظه خطا و...‌ را از نزدیک تماشا کنند.

محمد ستاری صحبت‌های خود را چنین به پایان رساند: در کل معتقدم مردم ایران خیلی سخت می‌توانند خودشان را با قوانین سازگار کنند؛ مثلاً همین ایستادن پشت چراغ قرمز سر خیابان را زمانی همه راننده‌ها رعایت کردند که جریمه باب شد. به نظرم کمیته انضباطی هم می‌تواند خیلی راحت با این قضیه برخورد کند. مثلاً اگر چند نفری را که خیلی مصاحبه و لب خط داد و بیداد می‌کنند جریمه کند، سرمربیان باقی تیم‌ها دیگر این رفتار را تکرار نمی‌کنند. بالاخره داور هم انسان و جایزالخطاست. امیدوارم که این قضیه VAR هرچه سریع‌تر به لیگ ایران هم اضافه شود و مشکلات را به حداقل برساند. ان‌شاءالله امسال سال خیلی خوبی برای مجموعه تیم پیکان باشد. متاسفانه ما پارسال یک فصل بسیار بد را تجربه کردیم و تا هفته‌های آخر لیگ مدام استرس داشتیم‌ چون نیم‌فصل اول یک مقدار بد نتیجه گرفته بودیم. ولی خوشبختانه امسال به دلیل تغییرات مثبتی که در مدیریت باشگاه و کادر فنی اتفاق افتاده است کلًا اصول بازی کردن تمامی بچه‌ها و طرز فکر آنها عوض شده است. طبیعتاً چون تحول صورت‌گرفته بسیار بزرگ است کمی زمان می‌برد تا این تغییرات در تیم جا بیفتد. امیدوارم در فصل پیش رو به کمک تمامی بچه‌ها، سرمربی محترم و کادر فنی زحمتکش تیم بتوانیم نتایج مطلوبی کسب کنیم و پیکان را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها