کد خبر: 461961
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۵:۰۷:۳۵
| |

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات 1400 می‌رسد؟

جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: ایرادتی به این طرح گرفته شده که مجلس باید آن را اصلاح کند و بعد به شورای نگهبان برود و به نظر می‌رسد به این دوره از انتخابات نرسد. اما اگر به این دوره از انتخابات رسید و به عنوان قانون قابلیت اجرایی پیدا کرد حتماً به آن عمل خواهیم کرد.

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات 1400 می‌رسد؟
کد خبر: 461961
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۵:۰۷:۳۵

اعتمادآنلاین| جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور درباره انتخابات الکترونیکی و مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ایرادتی به این طرح گرفته شده که مجلس باید آن را اصلاح کند و بعد به شورای نگهبان برود و به نظر می‌رسد به این دوره از انتخابات نرسد. اما اگر به این دوره از انتخابات رسید و به عنوان قانون قابلیت اجرایی پیدا کرد حتماً به آن عمل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با مذاکراتی که با شورای نگهبان داشتیم به این دغدغه نرسیدیم در انتخاباتی که زیر نظر شورای نگهبان برگزار می‌شود از صندوق الکترونیکی استفاده شود اما با هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها به توافق رسیدیم تا بتوانیم انتخابات شوراها را الکترونیکی برگزار کنیم.

رییس ستاد انتخابات وزارت کشور ادامه داد: پیشنهاد ما استفاده از انتخابات الکترونیکی در کلان شهرها برای بالا بردن سرعت بود. چون تعداد رای‌دهندگان در کلان‌شهر تهران زیاد است و دوستان گفتند با اصل برگزاری انتخابات الکترونیک شوراها موافقیم اما مکان آن را بعدا مشخص می کنیم.

معاون سیاسی کشور درباره اینکه آیا در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، زنان هم می‌توانند ثبت نام کنند یا نه، گفت: درباره کاندیداهای ریاست جمهوری هر آنچه به ما ابلاغ شود عمل خواهیم کرد به وزارت کشور باید اعلام کنند چه تعداد افرادی هستند که از مرحله تایید صلاحیت عبور کردند و می‌توانند در لیست بیاورند و ما آن را انجام می دهیم و برای ما تفاوتی ندارد.

وی درباره کارت‌های ملی جدید و افرادی که بدون کارت ملی هستند، گفت: وزیر کشور در دوره قبل دستور دادند کسانی که کارت ملی ندارند زودتر انجام شود و سازمان ثبت احوال در حال تلاش است تا این کار انجام شود. امیدواریم تا انتخابات این مشکل رفع شود اما از حیث احراز هویت مشکل نداریم چون دستگاه‌های احراز هویت فعال است و با کد ملی فرایند استعلام سریع انجام می‌شود.

عرف اظهار کرد: خوشبختانه در انتخابات تعدادی از افرادی که احراز هویت آنها مشکل داشت شناسایی شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها