کد خبر: 461971
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۵:۳۹:۰۰
| |

افتتاح ترمینال بزرگ فرودگاه بین‌المللی آبادان / جهانگیری: رفع مشکلات خوزستان از مهمترین وظایف است

معاون اول رییس‌جمهور روز شنبه (11 بهمن ماه) در آیین افتتاح ترمینال بزرگ فرودگاه بین‌المللی آبادان با تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: رفع مشکلات خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر که اسوه استقامت و ایثار در دوران پرشکوه و افتخار دفاع مقدس هستند از مهمترین وظایف ماست.

افتتاح ترمینال بزرگ فرودگاه بین‌المللی آبادان / جهانگیری: رفع مشکلات خوزستان از مهمترین وظایف است
کد خبر: 461971
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۵:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور روز شنبه (11 بهمن ماه) در آیین افتتاح ترمینال بزرگ فرودگاه بین‌المللی آبادان با تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: رفع مشکلات خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر که اسوه استقامت و ایثار در دوران پرشکوه و افتخار دفاع مقدس هستند از مهمترین وظایف ماست.

وی با اشاره به افتتاح ترمینال بزرگ فرودگاه بین‌المللی آبادان بیان کرد: از همه دست‌اندرکاران بهره‌برداری این پروژه از جمله سازمان منطقه آزاد اروند صمیمانه سپاسگزاری میکنم.

جهانگیری توضیح داد: ما روابط سیاسی و اقتصادی بسیار خوبی با کشور عراق داریم و دو کار مهم با همکاری مشترک با عراق که به خوزستان مربوط می‌شود در نظر گرفته‌ایم.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: پروژه اول به لایروبی اروند مربوط می‌شود که بسیار حائز اهمیت است؛ ما باید شکوه گذشته را به بنادر آبادان و خرمشهر برگردانیم و شاهد یک تحول جدی در این منطقه باشیم.

جهانگیری اظهار داشت: خوشبختانه مقدمات کار به خوبی پیش رفته است و امیدوارم هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: طرح دوم ساخت راه‌آهن شلمچه به بصره است که در صورت اجرا یکی از بزرگترین راه‌های ریلی دنیا شود و مدیترانه را به چین وصل خواهد کرد و امیدوارم در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی شود.

جهانگیری یادآور شد: آب آشامیدنی هم کار سنگینی شد و خوشبختانه طرح آبرسانی غدیر در آبادان و خرمشهر در موعد مقرر انجام شد.

معاون اول رییس جمهور ابراز امیدواری کرد: امیدوارم در بخش فاضلاب هم این کار به خوبی انجام شود و طبق توافق 800 میلیارد تومان برای فاضلاب آبادان و خرمشهر اختصاص یافته که در هفته‌های آینده مرحله نهایی این توافق محقق میشود.

جهانگیری عنوان کرد: تصفیه خانه هر دو شهر آبادان و خرمشهر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد البته اینکه با بارندگی در خوزستان مشکل پیدا میکنیم مساله نگران کننده ای است و شهرداری‌ها با کمک وزارت نیرو در این زمینه کمک کنند که یک تعهد خوبی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بزرگ دولت طرح توسعه پالایشگاه آبادان است. از گذشته یکی از دغدغه‌ها این بود که پالایشگاه زیانده شده است.

جهانگیری ادامه داد: برای این طرح اعتبار بزرگ چند میلیاردی اختصاص پیدا کرد و عملیات اجرایی آن شروع شد البته برخی تصور میکنند در دوران تحریم اینگونه طرح‌ها متوقف شده است با این وجود طرح پالایشگاه آبادان به سرعت در حال اجراست و منابع آن تامین شده است و انشاالله این پالایشگاه به عنوان یک پالایشگاه مدرن به فعالیت خود ادامه خواهد داد و مایه رشد و توسعه منطقه خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور در پایان گفت: صمیمانه از همه تشکر میکنم از اینکه این سالن خوب ایجاد شد. فرودگاه آبادان جزو قدیمی ترین فرودگاه‌های کشور است که این کار جزو نیازهای آن بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها