کد خبر: 462039
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۰۸:۳۸:۰۰
| |

وزنه‌برداری روی لبه تیغ!

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، گقت: واقعیت این است که وزنه‌برداری در لبه تیغ قرار دارد و کاهش اوزان آغاز این است که این رشته را از المپیک حذف کند. این نهایت ظلم برخی از افراد است که به وزنه‌برداری خیانت می‌کنند.

وزنه‌برداری روی لبه تیغ!
کد خبر: 462039
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۰۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی مرادی درباره نفرات اعزامی به مسابقات وزنه‌برداری جهان و آسیا اظهار داشت: در لیست مقدماتی 4 نفر از قهرمانان سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علی داوودی و علی هاشمی هستند اما در آخر همین ماه در کنترل تمرین باید ببینیم نظر سرمربی چیست، چه کسانی به کلمبیا می‌روند و لیست نفرات اعزامی به قهرمانی آسیا چه کسانی هستند؟ ما همه کارها را انجام دادیم و آخر همین ماه نفرات نهایی اعزامی به مسابقات کلمبیا و مقدماتی اعزامی به ازبکستان مشخص خواهند شد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره اسامی نامزدهای فدراسیون‌ جهانی گفت: برای تمامی پست‌ها اعلام آمادگی کردیم از جمله بخش مدیریت و کمیته‌ها مثل پزشکی، مربیان، فنی و ... من برای حوزه مدیریتی در سطح جهانی، داوود باقری برای کمیته پزشکی، محسن بیرانوند برای کمیته تحقیقات و مربیان و علیرضا قریشی هم برای کمیته فنی نامزد شده‌ایم.

نامزدی در فدراسیون جهانی استانداردهایی دارد

مرادی در پاسخ به این سوال که غیر از نفرات اعلام شده کسی نبود که خودش تمایل داشته باشد کاندیدا شود، عنوان کرد: کسی به ما اعلام آمادگی نکرد. ضمن اینکه برای نامزدی باید استانداردهایی وجود داشته باشد. مثلا برای کمیته فنی باید افراد داوران درجه یک بین‌المللی باشند. برای کمیته تحقیقات، بیرانوند عضو همین کمیته در فدراسیون جهانی است و از ایده‌های او بهره‌مند شده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه 4 سال پیش در بخش مدیریتی نتوانستیم کرسی بگیریم و در این دوره چقدر شانس داریم؟ تصریح کرد: خوب شد که 4 سال پیش در حوزه مدیریتی حضور پیدا نکردیم چون جو بسیار بدی بود که الان کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به آن موضع دارد و موارد دوپینگ را مطرح کرده و حتی فدراسیون‌های اروپایی نیز نسبت به آن بیانیه داده‌اند. خوب شد در این گروه‌ها که به این شکل عمل کردند نبودیم. حتی شنیدیم که برخی از اعضای هیات رئیسه با پرداخت مبالغی پست گرفته‌اند.

وزنه‌برداری لبه تیغ است

وی افزود: ما حقایق و واقعیت‌ها را از جمله عدم شفافیت‌ در مبارزه با دوپینگ را گفتیم. نفراتی در فدراسیون جهانی هم مواردی را مطرح کرده‌اند. صداقت و بار فنی مثبت است که می‌تواند در آینده تحولی ایجاد کند. واقعیت این است که وزنه‌برداری در لبه تیغ قرار دارد و کاهش اوزان آغاز این است که این رشته را از المپیک حذف کند. این نهایت ظلم برخی از افراد است که به وزنه‌برداری خیانت می‌کنند. وزنه‌برداری رشته‌ای شناسنامه‌دار است اما با ندانم‌کاری و مقررات جدید ضد دوپینگ وجهه آن خراب می‌شود.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری همچنین درباره تغییر قوانین و محرومیت از 3 دوپینگی به 4 دوپینگی، خاطرنشان کرد: این اتفاق برای برخی فایده دارد، کسی که این کار را می‌کند قوانین را به نفع خود جاری می‌کند. وزنه‌برداری به نظر می‌رسد در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و کمیته بین‌المللی المپیک نیز آن را رصد می‌کند.

احساس ما این است نمونه‌های دوپینگ ارسال نشده

"شما در نشست با مسئولان کمیته ملی المپیک از ارسال 30 نمونه دوپینگ ابراز نگرانی کردید، جریان چیست؟" مرادی در پاسخ به این سوال گفت: به ما گفته‌اند نمونه‌ها ارسال شده و منفی هم بوده اما احساس ما این است که اصلا نمونه‌ها ارسال نشده است. بحث مثبت و منفی به کنار، اصلا وقتی نمونه‌ها ارسال نشده شما دنبال چه چیزی هستید؟ وقتی فردا در تاریکی گام برداشتیم و اتفاقی افتاد مثلا مکمل‌ها آلوده باشد چه کسی پاسخگوست؟ من می‌گویم شفاف عمل کنیم.

نگران طلای المپیک هستیم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: آقایان مشخص کنند و شفاف بگویند. مگر می‌شود چند ماه گذشته باشد و جوابی نیامده باشد؟ ما در رکوردگیری تست گرفتیم اما پاسخی نیامده است. نگرانی برای المپیک است و ما نگران مدال طلای المپیک هستیم.

وی درباره وضعیت سهراب مرادی یادآور شد: وضعیت سهراب خوب است، کیانوش را شنیده‌ام تمرین می‌کند و بچه‌ها تمرینات خود را به خوبی انجام می‌دهند. واقعا صلاح نیست این ورزشکاران را تنها بگذاریم. من شنیده‌ام نمونه‌ها ارسال نشده است پس جواب مثبت و منفی از کجا می‌آید؟ قبلا برای کشتی هم این اتفاق افتاده بود. اگر مشکل ترانسفر مالی دارید واقعیت را بگویید ما هم تکلیف خود را بدانیم. ما حتی اعلام کردیم برای کنترل تمرین تست دوپینگ بگیرند اگر دست‌مان خالی شود چه اتفاقی می‌افتد؟ مگر چند وقت دیگر مسابقات کلمبیا را نداریم؟ اگر اتفاقی بیفتد چه کسی مقصر است؟

مشکل ما عدم شفافیت مالی است

مرادی درباره حق عضویت و اینکه مشکل چیست؟ عنوان کرد: ما گفته بودیم مثل قبل نقدی پرداخت می‌کنیم اما گفته‌اند حتما باید ترانسفر باشد. ما قبول و از طریق صرافی اقدام کردیم اما حساب بانکی آنها هنوز مجارستان و فساد همان فساد است. ترانسفر مالی چه یک دلار چه 100 دلار، ما مشکل تحریم داریم اما باز هم حل کردیم. بحث ما الان شفافیت است و آنها این شفافیت را ندارند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها