کد خبر: 462392
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۴:۴۸:۰۰
| |

خوان لاپورتا:

بخشی از درآمدهای بارسلونا به خاطر مسی است

خوان لاپورتا، نامزد ریاست باشگاه بارسلونا، گفت: روز گذشته من پیامی برای مسی فرستادم و او را تشویق کردم که به چنین اخباری توجه نکند و با کاتالونیا ادامه دهد. این خبر آزار دهنده بود و بارسا را مورد هدف قرار دارد. یک سوم درآمد سالیانه بارسا به خاطر حضور مسی در این باشگاه است و او این میزان را تولید می‌کند.

بخشی از درآمدهای بارسلونا به خاطر مسی است
کد خبر: 462392
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۴:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| روز گذشته رسانه مادریدی ال‌موندو از قرارداد نجومی لیونل مسی پرده برداشت و اظهار داشت که این بازیکن از سال 2017 تاکنون بیش از 510 میلیون یورو دستمزد دریافت کرده است.

این اتفاق واکنش‌های بسیاری را به راه انداخت و حتی شکایت بارسلونا و مسی را در پی داشت. (در اینجا می‌توانید گزارشی از ترفند رسانه‌ای ال‌موندو برای افشای قرارداد مسی را مشاهده کنید)

خوان لاپورتا، رئیس سابق بارسلونا از سال 2003 تا 2010 و کاندیدای انتخابات 17 اسفند این باشگاه در خصوص این مسائل (امروز - دوشنبه 13 بهمن) با راک1 اسپانیا صحبت کرد.

او در مصاحبه با «جوردی باسته» اظهار داشت: من هر کاری می‌کنم که مسی با بارسلونا ادامه دهد. من معتقدم حضور او در این باشگاه بسیار اتفاق خوبی است و ما می‌خواهیم لئو بماند اما این بازیکن نیاز دارد تا از پروژه جدید باشگاه مطمئن شود و بداند که بارسا سودای رقابت در جام‌ها را در سر دارد.

لاپورتا گفت: روز گذشته من پیامی برای مسی فرستادم و او را تشویق کردم که به چنین اخباری توجه نکند و با کاتالونیا ادامه دهد. این خبر آزار دهنده بود و بارسا را مورد هدف قرار دارد. سوء مدیریت در این باشگاه وجود داشت و چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. جایگاه کنونی بارسا به خاطر قرارداد مسی به این روز نیفتاده و او بیشتر از چیزی برایش هزینه شده، درآمد برای باشگاه کسب کرده است.

لاپورتا تصریح کرد: تیم اقتصادی من تحقیقی در این خصوص انجام داد و متوجه شد که یک سوم درآمد سالیانه بارسا به خاطر حضور مسی در این باشگاه است و او این میزان را تولید می‌کند.

وی ادامه داد: مسی همچنین برای ما طرفدار، احساسات و بازگشت ورزش را به همراه داشته و کاری کرده که ما زنده بمانیم. نمی‌توان روی او به خاطر کارهایی که برای بارسا انجام داده قیمت بگذاریم.

وی ادامه داد: 80 درصد فروش پیراهن بارسا در کل جهان معطوف به مسی است. ما بدون او نمی‌توانستیم چنین ارقامی را بدست آوریم. تمام هزینه‌های او برای باشگاه تنها 8 درصد است. یک تیم که لئو را دارد، همیشه جاه‌طلب بوده و حضور او با پول تنها رخ نداده است. او اگر بماند، دستمزد اولویت‌اش نیست و کاملا به مسائل مالی باشگاه کمک می‌کند. اما به عنوان باشگاه ما باید بهترین پیشنهاد ممکن در اقتصاد کنونی بارسا را برای ماندن بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ارائه کنیم.

لاپورتا گفت: خبر جلوه خاص خودش را دارد ولی اتفاقی که برای بارسا افتاده تقصیر هئیت مدیره‌ای است که چنین عملکردی را پس از فروش نیمار به ثبت رسانده است. افشای قرارداد مسی نیز به نظرم یک جرم است و این مطالب را حداکثر 5 نفر می‌دانستند.

کاندیدای ریاست بارسلونا تصریح کرد: اگر من ببرم، سعی می‌کنم متوجه شوم چه شخصی این اطلاعات را به بیرون از باشگاه برده است. مطلب روزنامه مادریدی کاملا غیرمنصفانه است. چطور مسی باعث نابودی بارسا شده؛ در حالی که بیشتر از درآمد حاصل از او از خرجش بیشتر بوده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها