کد خبر: 462540
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از روزنامه‌های ورزشی اروپا گزارش می‌دهد:

طارمی شام مهمان من/ لیونل مسی چقدر برای بارسلونا درآمدزایی داشته است؟/ رئال مادرید 2 سال بدون خرید

روزنامه‌های ورزشی اروپا در دومین روز از ماه فوریه به وضعیت تیم‌های فوتبال در رده باشگاهی و همچنین پایان فصل نقل و انتقالات اروپا پرداخته‌اند. رسانه‌های انگلیس نگاهی داشتند به خریدهای جدید لیورپول و حواشی تیم‌های لیگ برتر جزیره.

طارمی شام مهمان من/ لیونل مسی چقدر برای بارسلونا درآمدزایی داشته است؟/ رئال مادرید 2 سال بدون خرید
کد خبر: 462540
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه‌های ورزشی اروپا در دومین روز از ماه فوریه به وضعیت تیم‌های فوتبال در رده باشگاهی و همچنین پایان فصل نقل و انتقالات اروپا پرداخته‌اند. رسانه‌های انگلیس نگاهی داشتند به خریدهای جدید لیورپول و حواشی تیم‌های لیگ برتر جزیره. رسانه‌های ایتالیایی دربی ایتالیا و مقابله اینتر و یوونتوس را تیتر اول خودش کردند. روزنامه‌های پرتغال به درخشش مهدی طارمی در لیگ این کشور پرداختند و روزنامه‌های اسپانیایی هم وضعیت نقل و انتقالاتی رئال مادرید و حواشی این روزهای بارسلونا و ستاره آرژانتینی این تیم، یعنی لیونل مسی را بررسی کردند. در ادامه با هم روزنامه‌های ورزشی قاره سبز را مرور می‌کنیم.

***

یورگن کلوپ بعد از قهرمانی با لیورپول در لیگ برتر، فصل جدید را با ناکامی آغاز کرد. مصدومیت‌های پی در پی بازیکنان لیورپول شرایط را برای کلوپ سخت کرد و از دست دادن ویرجیل فن دایک ضربه آخر و محکم بر پیکره سرخ‌های مرسی ساید بود. تیم کلوپ بدون مدافع گام در رقابت‌های لیگ برتر گذاشت و همین موضوع باعث شد امتیازات زیادی هم از دست بدهد. با آغاز فصل نقل و انتقالات زمستانی مدیران لیورپول در صدد جذب مدافع جدید برآمدند و در نهایت هم توانستند مدافعان جدیدی جذب کنند. طبق اعلام باشگاه لیورپول، آنها با بن دیویس و اوزان کاباک به توافق رسیده‌اند. با این اوصاف روزنامه‌های ورزشی انگلیس هم تیتر اصلی‌شان را به خریدهای جدید لیورپول اختصاص دادند.

روزنامه میرور، چاپ انگلیس، گزارش اول خود را به نقل و انتقالات این تیم اختصاص داده و نوشته: «فروشگاه یورگن». این روزنامه در ادامه به نامه رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی خطاب به بازیکنان این تیم پرداخته و آن را در صفحه اولش منتشر کرده. آبراموویچ در این نامه به ستاره‌های تیمش گفته: «در حال مبارزه با نژادپرستی هستیم.» این اتفاق بعد از آن افتاد که ریس جیمز، بازیکن چلسی، در یک شبکه‌ اجتماعی آماج حمله‌های نژادپرستانه قرار گرفت. موضوعی که این روزها به بحث اصلی فوتبال انگلیس تبدیل شده است. بعد از بازی یونایتد برابر شفیلد، هواداران باشگاه منچستر در شبکه‌های اجتماعی به آنتونی مارسیال مهاجم یونایتد حمله کردند و الفاظی نژادپرستانه علیه این بازیکن فرانسوی به کار بردند. این اتفاق بعد از بازی تیم برابر آرسنال هم ادامه پیدا کرد و این بار مارکوس رشفورد مهاجم انگلیسی یونایتد مورد هجوم افراد نژادپرست قرار گرفت. حالا تیم‌های لیگ برتری در تلاش‌اند تا با این اتفاق تلخ مقابله کنند. هرچند بازیکنان تیم‌ها قبل از آغاز مسابقه به نشانه اعتراض به نژادپرستی در زمین مسابقه زانو می‌زنند، اما آنچه معلوم است راه درازی تا پایان دادن به نژادپرستی در فوتبال انگلیس باقی است.

1

روزنامه مترو با انتشار عکسی از خرید جدید یورگن کلوپ نوشته: «لیورپول به حالت دفاعی می‌رود».

1

روزنامه گاردین خبر اصلی خود را به راگبی اختصاص داده است. این روزنامه گفت‌وگویی با گرگور توسند، مربی تیم راگبی اسکاتلند، ترتیب داده و درباره نحوه مربیگری در زمان همه‌گیری ویروس کرونا با او صحبت کرده است. این روزنامه نگاهی هم انداخته به خریدهای جدید باشگاه لیورپول و همچنین بازی کریکت تیم ملی انگلیس برابر هند را بررسی کرده که قرار است با حضور 25 هزار تماشاگر برگزار شود.

1

خبر اصلی روزنامه دیلی‌اکسپرس خریدهای جدید تیم لیورپول است. این روزنامه خبرِ نامه مالک چلسی را هم پوشش داده است. دیلی‌اکسپرس نقل قولی هم از اوله گونار سولسشایر مربی یونایتد آورده و تیتر زده: «ما خیلی خوبیم». این مربی نروژی با این جمله از نحوه بازی بازیکنانش در زمین تمجید کرده است.

1

در ایتالیا روزنامه کوریره دلو اسپورت نگاهی داشته به بازی حساس اینتر و یوونتوس در جام حذفی ایتالیا. این روزنامه از قول آندره آ پیرلو مربی یوونتوس نوشته: «من درس خود را آموخته‌ام؛ ما آماده هستیم». کوریره نقل قولی هم از کونته آورده و نوشته: «احترام فراوان».

این روزنامه عکسی هم از جنارو گتوزو مربی ناپولی به چاپ رسانده و نوشته، رابط سرد ناپولی و گتوزو ادامه دارد.

1

روزنامه گازتا دلو اسپورت هم عکسی از پیرلو در حال مچ‌اندازی منتشر کرده است و نوشته: «تست قدرت». تیتری که به بازی اینتر و یوونتوس در جام حذفی ایتالیا اشاره دارد.

1

به سراغ اسپانیا برویم؛ روزنامه مارکا، چاپ اسپانیا، با انتشار عکسی از داوید آلابا مدافع اتریشی بایرن مونیخ از احتمال حضور این بازیکن در مادرید نوشته است. مارکا در ادامه نوشته، مدیر بایرن انتقال آلابا به مادرید را تایید می کند.

1

روزنامه as خبر اصلی‌اش را به نقل و انتقالات مادرید اختصاص داده است. این روزنامه با انتشار عکسی از فرلاند مندی نوشته: «2 سال بدون قرارداد»؛ این تیتر به عدم حضور رئال مادرید در بازار نقل و انتقالات اروپا اشاره کرده است؛ شب گذشته پنجره نقل و انتقالاتی اروپا بسته شد و رئال مادرید نه تنها بازیکنی جذب نکرد بلکه لوکا یوویچ و مارتین اودگارد را هم از دست داد. این روزنامه نوشته، آخرین بازیکنی که رئال مادرید به خدمت گرفت مندی بود که در 12 ژوئن 2019 با قیمت 48 میلیون یورو از لیون به خدمت گرفت. As در ادامه به وضعیت رئال مادرید در فصل 2018 و 2019 پرداخته و نوشته، بعد از اخراج لوپتگی و جدایی سولاری و آمدن زیدان، رئال مادرید نزدیک به 300 میلیون یورو برای خرید بازیکن جدید هزینه کرد. رئال بابت به خدمت گرفتن ادن هازارد 100 میلیون یورو پرداخت کرد، 60 میلیون یورو برای لوکا یوویچ هزینه کرد، 50 میلیون یورو برای جذب ادر میلیتائو پرداخت، 40 میلیون یورو هم هزینه خرید رودریگو گوئس بود و در آخر هم 48 میلیون یورو برای مندی پرداخت کرد. خریدهایی که به غیر از مندی هیچ کدام نتوانستند برای این تیم مفید باشند. تعدادی از آنها مصدوم هستند و برخی هم مثل یوویچ مجبور به ترک مادرید شدند.

1

روزنامه موندو، چاپ اسپانیا، تیتر اصلی‌اش را به پِدری گونزالس بازیکن جوان بارسلونا اختصاص داده است و نوشته: «رکوردهای پدری». روزنامه نوشته، این بازیکن جوان در لباس بارسلونا و در 18 سالگی افتخار‌آفرینی می‌کند. موندو در ادامه به درز قرارداد لیونل مسی و بارسلونا پرداخته است. این روزنامه با انتشار صحبت‌هایی از جوزپ بارتومئو نوشته، مدیر سابق بارسا مدعی شده که هیچ ربطی به افشای قرارداد مسی ندارد. بارتومئو گفته از لحاظ قانونی نمی‌شود قراردادهای بازیکنان را پنهان کرد و شکایت بارسلونا و مسی راه به جایی نخواهد برد، آنها باید این موضوع را قبول کنند.

حواشی افشای قرارداد عجیب و غریب لیونل مسی با بارسلونا هنوز ادامه دارد و باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.

1

روزنامه اسپورت چاپ اسپانیا هم عکسی از لیونل مسی را در صفحه اولش چاپ کرده است و نوشته: مسی در سه فصل 235.610.000 میلیون یورو برای بارسا سودآوری داشته است. روزنامه اسپورت این خبر را بعد از درز قرارداد لیونل مسی منتشر کرده است؛ قراردادی نجومی که شرایط را برای بارسلونا و این بازیکن آرژانتینی سخت کرده است. اسپورت با این کار کوشیده تا کمی از حساسیت ماجرا کم کند و نشان دهد که لیونل مسی در این سال‌ها کمک بزرگی به درآمدزایی بارسلونا کرده است. کمااینکه روز گذشته خوان لاپورتا نامزد ریاست باشگاه بارسلونا هم به این موضوع اشاره کرده بود؛ او روز گذشته مدعی شده بود یک‌سوم از درآمدهای بارسلونا به خاطر حضور مسی در این تیم بوده است.

1

و در آخر، در پرتغال روزنامه رکورد عکسی از مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو را به چاپ رسانده و از درخشش طارمی در بازی شب گذشته این بازیکن برابر ریو آوه تمجید کرده است. این روزنامه در گفت‌وگو با اوانیلسون مهاجم برزیلی پورتو درباره پاس گل مهدی طارمی نوشته: «با تشکر از طارمی. این یک حرکت زیبا از سمت او بود، من آن را باور کردم و تمام راه را رفتم. او خوشحال بود که به من کمک کرد. من بعد از این بیماری همه‌گیر یک شام برای او می‌خرم.»

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها