کد خبر: 462631
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

سید افضل موسوی، عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس یازدهم به شدت درگیر چندپارگی است/ مجلس نه لایحه دولت که گزارش کمیسیون تلفیق خود را رد کرد/ با این پالس‌های مجلس چگونه بازار روی آرامش ببیند/ نمایندگان مجلس یازدهم برای خودشان هم ارزش قائل نیستند/ همه بلاهای فعلی بازار و اقتصاد از مجلس یازدهم است

سیدافضل موسوی، عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی و نماینده دوره پنجم مجلس، می‌گوید اینکه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق بودجه خود را رد می‌کند نشان از چندپارگی جدی و فقدان مدیریت درست در مجلس است.

مجلس یازدهم به شدت درگیر چندپارگی است/ مجلس نه لایحه دولت که گزارش کمیسیون تلفیق خود را رد کرد/ با این پالس‌های مجلس چگونه بازار روی آرامش ببیند/ نمایندگان مجلس یازدهم برای خودشان هم ارزش قائل نیستند/ همه بلاهای فعلی بازار و اقتصاد از مجلس یازدهم است
کد خبر: 462631
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس یازدهم صبح امروز در جلسه علنی کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه 1400 را در اتفاقی عجیب و بی‌سابقه رد کرد. تحلیل آماری ارقام نیز نشان می‌دهد مجلس از درون دچار اختلافات جدی سیاسی است کما اینکه مجلس امروز نه به لایحه دولت که به گزارش کمیسیون تلفیق نه گفت.

سید افضل موسوی، عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره این موضوع گفت: پیش‌بینی می‌شد که مجلس بودجه را رد کند، اما اینکه مجلس یازدهم امروز گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 1400 را رد کرد، عجیب است و نشان می‌دهد که مجلس مدیریت درستی نمی‌شود.

او ادامه داد: جای تعجب اینکه مجلس هر تغییری که می‌خواست در لایحه بودجه دولت در کمیسیون تلفیق داده بود و آنچه رد شد در حقیقت گزارش کمیسیون تللفیق بودجه 1400 بود که یعنی نمایندگان مجلس یازدهم خودشان برای حرف خودشان هم ارزش قائل نیستند و از اساس کار کارشناسی را قبول ندارند.

موسوی با اشاره به تاکید قالیباف پیش از رأی‌گیری تصریح کرد: رئیس مجلس قبل از رأی‌گیری گفت اگر بودجه رأی نیاورد به دولت برگشت داده می‌شود تا اصلاح شود و اگر رأی بیاورد اساس ما مصوبه کمیسیون تلفیق است نه لایحه دولت، اما حتی با این وجود کسی اهمیتی نداد و گویی برخی می‌خواستند هم با دولت و هم با کمیسیون تلفیق مخالفت کنند.

او درباره رفتارهای نمایندگان مجلس یازدهم افزود: خودشان نیز نمی‌دانند چه کار می کنند و سرگردان هستند و بعد می‌گویند چرا بازار این‌گونه است.

موسوی با بیان اینکه فردا تمام بازارها به هم می‌ریزد، گفت: مثل معروفی بود که شخص کریه‌المنظری بچه‌ای را بغل کرده بود و بچه گریه می‌کرد و فرد مکرر ‌می‌پرسید چرا گریه می‌کنی؟ عابری گفت، از تو می‌ترسد او را زمین بگذار! حالا حکایت تلاطم بازار و مجلس یازدهم شده است.

او افزود: تا اینجای کار مجلس یازدهم، هر مشکلی در بازار وجود داشته از همین رفتارهای مجلس بوده است.

نماینده دوره پنجم مجلس خاطرنشان کرد: اگر به لایحه دولت نمی‌خواستند رأی بدهند باید کلیات لایحه دولت را در کمیسیون تلفیق رد می‌کردند نه اینکه این اندازه زمان بگذارند و بعد گزارش کمیسیون خودشان را رد کنند.

موسوی با بیان اینکه دولت مجبور است مصوبات مجلس یازدهم را اجرا کند، گفت: دولت ممکن است مخالف بسیاری از موضوعات هم باشد، اما تا به امروز هر مصوبه‌ای را که مجلس داشته اجرا کرده است.

او خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد کار بسیار غیرمعقولی در مجلس رخ داد که تا به حال سابقه نداشته است که مجلسی گزارش کمیسیون تلفیق خود را رد کند.

عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با اشاره به برخی اظهارات و ادبیات عجیب در جلسه امروز مجلس تاکید کرد: این آقایان که ادعای ولایتمداری دارند ندیدند که رهبری درباره نقد با احترام و ادبیات سخن چه فرمایشاتی دارند. این دست از اظهارات و رفتارهای مجلس یازدهم تنها دولت را در برابر بیگانگان ضعیف جلوه می‌دهد و رهبری هم بارها درباره این مسائل تذکر داده اما در هر صورت ظاهراً گوش شنوایی وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها