کد خبر: 462748
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۰:۳۷:۰۳
| |

برای دهه پنجم انقلاب باید خونی داده می‌شد / محسن رضایی تبیین می‌کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دهه پنجم که متفاوت از دهه‌های گذشته است و شبیه دهه اول انقلاب است و بسیار سرنوشت‌ساز است. باید خونی داده می‌شد. همان‌طور که خود شهدای انقلاب، انقلاب را پیش برد انشاءالله خون شهید سلیمانی هم انقلاب را یاری می‌کند.

برای دهه پنجم انقلاب باید خونی داده می‌شد / محسن رضایی تبیین می‌کند
کد خبر: 462748
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۰:۳۷:۰۳

اعتمادآنلاین| دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید سلیمانی یک گذشته و یک آینده داشت؛ با شهادتش چراغ راه آینده جوانان شد.

محسن رضایی در «همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، الکوی تربیت مدیران جهادی تمدن‌ساز» با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: شهادت برادر عزیزم قاسم سلیمانی در ماه‌های اولیه گام دوم انقلاب دارای راز و رمزی است. توجه به این امر بسیار مهم و موثر است. من این حکمت را به شهادت آیت‌الله مطهری در ماه‌های اول انقلاب اسلامی تشبیه می کنم.

وی ادامه داد: منافقین در ماه‌های اول انقلاب دست به اقداماتی زدند و اولین شهید آیت‌الله مطهری بود. بیشترین حرکت‌ها هم در راستایی بود که انقلاب را در جهت خواسته‌های خود تغییر دهند.

وی سپس به نقش گروهک‌های فعال در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: همه به میدان آمده بودند که به انقلاب سمت و سو بدهند؛ اینجا یک شهید لازم بود که پرچمش برافراشته شود تا جوانان در آن راستا حرکت کنند. این فرد شهید مطهری شد؛ که حضرت امام(ره) گفتند آثار ایشان بدون کم و کاست درست است و مورد مطالعه قرار دهید.

رضایی تصریح کرد: اوایل گام دوم ؛ انقلاب یک پرچم برای آینده لازم داشت این قرعه به نام قاسم سلیمانی افتاد. او یک گذشته دارد و یک آینده. اثری در گذشته گذاشت و اثری بر آینده گذاشت. جوانان انقلاب پرچم و چراغ می خواستند. به همین علت است در دانشگاه امام حسین(ع) این موضوع را جدی گرفتیم و خواستیم این شخصیت را به درستی معرفی کنیم. رفتار اندیشه‌ها و جهاد او را به همراه سیر و سلوکشان با پدر و مادر، همرزمانش، با مردم، کودکان و خانواده شهدا بسیار مهم است. شهید سلیمانی را چراغ راهنمای جوانان قرار دهیم.

دبیر علمی مجمع تشخیص مصلحت نظلم گفت: تفسیر ایشان از ولایت خاص است هم نوشته است هم به آن عمل کرده است.

وی ادامه داد: خود مقام معظم رهبری می فرمایند ولایت یعنی یکی شدن. قاسم سلیمانی هم خودش با رهبری پیوند داشت و هم با کسانی که با او بودند، همراهی داشت. در مکتب‌های مختلف ممکن است انگیزه‌های مالی به همراه داشته باشد اما در مسئله ولایت همراهی عقلانی، ولایی و عاطفی است.

رضایی گفت: مردمی بودن اصل دیگر مکتب قاسم سلیمانی است. ایشان در عراق، سوریه و لبنان با مردم خود آنجا قیام می کرد.

وی افزود: عنصر مردمی را فقط انقلاب اسلامی ایران به میدان آورده است و به همین دلیل است که یک فرد گمنام فرمانده مهمی می شود.

رضایی گفت: سردار سلیمانی در کنار ایمان و اعتقاد به ذات مقدس پروردگار و ولایت‌پذیری آدم خلاق و نوآوری بود. در تمام عملیات‌هایی که توفیق همراهی ایشان را داشتیم ایشان آدم فعال و خلاقی بود. با فکر و خلاقیت به پیش می‌رفت.

رضایی ولایت ، خلاقیت و مردم داری سه اصل مهم مکتب شهید قاسم سلیمانی دانست.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب جامعه را هدایت می‌کند، چراغی هم جلوی رویمان به نام مکتب قاسم سلیمانی است که ایجاد شده از راهنمایی‌های مقام معظم رهبری است. دهه پنجم که متفاوت از دهه‌های گذشته است و شبیه دهه اول انقلاب است و بسیار سرنوشت ساز است. باید خونی داده می شد. همان طور که خود شهدای انقلاب، انقلاب را پیش برد انشاءالله خون شهید سلیمانی هم انقلاب را یاری می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیشرفت‌های خوبی داریم در انقلاب اما در مباحث فرهنگی مشکلاتی داریم. در آینده چه مشکلاتی داریم؟ در تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی با قاب قاسم سلیمانی چگونه می بینم و عمل می کنیم؟

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها