کد خبر: 463307
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۱۱:۲۶:۵۵
| |

مهلت 21 روزه نخست وزیر لیبی برای معرفی کابینه

نخست وزیر جدید لیبی پس از کسب اکثریت آرا در مجمع گفتگوی لیبی گفت که کابینه‌اش تمام تلاش خود را برای حل مشکلات لیبی و فراهم کردن واکسن کرونا انجام خواهد داد.

مهلت 21 روزه نخست وزیر لیبی برای معرفی کابینه
کد خبر: 463307
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۱۱:۲۶:۵۵

اعتمادآنلاین| عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر جدید لیبی در اولین سخنرانی پس از به دست آوردن اکثر آرا و موفقیت در رای‌گیری مجمع گفتگوی لیبی گفت که کابینه‌اش به اصل شفاف‌سازی و حسابرسی در هر زمانی پایبند است و تمام تلاش خود را برای حل مشکل برق انجام خواهد داد و فراهم کردن واکسن کرونا از اولویت‌های آن است.

دبیبه افزود: دولت ما قادر به فعالیت در نقاط مختلف لیبی را خواهد داشت و برنامه ما بر سفر و کار در شهرها پابرجا است.

در همین حال استفانی ویلیامز، نماینده موقت سازمان ملل در لیبی در مصاحبه‌ای تلویزیونی در واکنش به انتخاب اعضای دولت موقت لیبی از جمله نخست وزیر، رئیس شورای ریاستی و دو عضو این شورا از سوی انجمن گفتگوی سیاسی لیبی در ژنو اظهار کرد: چالش‌ها هنوز تمام نشده‌اند و نخست وزیر موقت لیبی باید ظرف 21 روز کابینه را تشکیل داده و اعضای کابینه را به پارلمان لیبی معرفی کند تا رای اعتماد بگیرد و در صورتی که موفق به این کار نشود، این کابینه به انجمن گفتگوی ملی لیبی ارجاع داده می‌شود.

ویلیامز تاکید کرد: کابینه جدید باید نمایندگانی از تمامی گروه‌ها از جمله جوانان و زنان داشته باشد.

در نتیجه رای‌گیری مجمع گفتگوی لیبی با نظارت سازمان ملل در ژنو، عبدالحمید دبیبه به عنوان نخست وزیر، محمد یونس المنفی به عنوان رئیس شورای ریاستی و موسی الکونی و عبدالله حسین اللافی به عنوان دو عضو این شورا انتخاب شدند.


در این رای‌گیری دبیبه با کسب 39 رای بر رقبای خود از جمله عقیله صالح پیروز شد.

چهره‌هایی که در رای‌گیری پیروز شدند، مدیریت امور لیبی را موقتا تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی در 24 دسامبر 2021 بر عهده خواهند داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها