کد خبر: 463589
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۳:۲۵:۴۷
| |

بازداشت 13 عضو داعش در بغداد

سازمان اطلاعات عراق از بازداشت 13 تروریست داعشی در عملیات نیروهای امنیتی در بغداد خبر داد.

بازداشت 13 عضو داعش در بغداد
کد خبر: 463589
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۳:۲۵:۴۷

اعتمادآنلاین| سازمان اطلاعات وابسته به وزارت کشور عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، 13 تن از اعضای گروه تروریستی داعش با هماهنگی اطلاعاتی بین بخش‌های مختلف سازمان اطلاعات بازداشت شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است، یگان‌های این سازمان، پلیس فدرال و اطلاعات بغداد در وزارت کشور از طریق هماهنگی اطلاعاتی بین بخش‌های مختلف، موفق شدند این 13 تروریست را در مناطق مختلف پایتخت دستگیر کنند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این تروریست‌ها براساس ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم دستگیر شدند و آنها در گروهک‌های تروریستی تروریستی داعش در کرکوک، نینوا، شمال بغداد و دجله تحت عناوین و اسامی مختلف فعالیت می‌کردند.

در بیانیه سازمان اطلاعات عراق آمده است، اعترافات این تروریست‌ها ثبت شده و به دستگاه‌های ذی‌ربط طبق قانون تحویل داده خواهند شد.

عراق دسامبر 2017 پس از حدود چهار سال درگیری خاک خود را از کنترل داعش آزاد کرد اما همچنان این گروه تروریستی در مناطقی که کنترل آنها را از دست داده، دست به عملیات نظامی می‌زند.

پیشتر، دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای وابسته به این دستگاه عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی مناطق شمال بغداد از تروریست‌های داعش آغاز کردند.

این عملیات در چهارچوب مرحله دوم عملیات "ثأر الشهدا" (انتقام خون شهدا) است.

نیروهای امنیتی عراق 20 ژانویه مرحله اول عملیات "ثأر الشهدا" را در استان‌های الانبار، کرکوک و صلاح الدین برای پیگرد تروریست‌های داعش آغاز کردند.

این عملیات بعد از دو انفجار اخیری که در بغداد رخ داد و 32 کشته و 110 زخمی برجای گذاشت، آغاز شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها