کد خبر: 464134
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ۰۹:۴۱:۱۸
| |

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

انقلاب اسلامی منشا تحولات بنیادین در کشور شد

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی منشأ تحولات بنیادین در کشور شد، کشوری که کاملا وابسته به آمریکا و تحت سلطه تمام عیار بود.

انقلاب اسلامی منشا تحولات بنیادین در کشور شد
کد خبر: 464134
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ۰۹:۴۱:۱۸

اعتمادآنلاین| سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه 22 بهمن ماه گفت: انقلاب اسلامی منشأ تحولات بنیادین در کشور شد، کشوری که کاملا وابسته به آمریکا و تحت سلطه تمام عیار بود، به طور اساسی متحول شد و با قیام یکپارچه مردم تحت زعامت امام خمینی (ره) به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دست ‌پیدا کرد.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: 22 بهمن 57 آغازی بر تغییرات ساختاری در کشور بود، نظام موروثی سلطنتی و دیکتاتوری به نظام مردمی بر پایه اندیشه ناب اسلامی و دکترین ولایت فقیه امام خمینی مبدل شد و سپس توسعه و پیشرفت ایران اسلامی با شتاب قابل ملاحظه ای پایه گذاری شد. با فرمان امام راحل خدمات ارزنده‌ای به مردم در حوزه‌های مختلف به ویژه به طبقات محروم جامعه ارائه شد. پیشرفت‌‌های شگرفی که مایه مباهات است و در برخی حوزه ها ایران را در شمار دهمین و حتی پنجمین کشور دنیا قرار داده است، در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به 7 دستاورد چشمگیر اشاره شده که از جمله آنها حفظ تمامیت ارضی کشور است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سرفصل های دیگری چون گرایش و پایبندی به اخلاق و معنویت، سنگین شدن کفه اجرای عدالت، پیشرفت قابل ملاحظه در علم و فناوری و اهتمام به زیرساخت های دستاورد نظام اسلامی بوده است. ملت شریف ایران در 42 سال گذشته توانست بر روی پای خود بایستد و با عزت و سربلندی، فصل جدیدی در تاریخ خود رقم بزند، البته در این راه موانع و مشکلات فراوانی هم وجود داشت و دشمنی هایی از خارج از کشور و از جانب نفوذی‌های داخلی بر سر راه بود که عزم و اراده و استقامت ملت ایران سبب شد که بر این چالش ها فائق آئیم.

حسینی تصریح کرد: به طور طبیعی مشکلاتی از نظر اقتصادی به ویژه در سال‌های اخیر برای مردم به وجود آمد و شهدای عزیزی همچون حاج قاسم سلیمانی تقدیم شد، اما استقلال، امنیت و عزت مردم قهرمان ایران حفظ و راه برای توسعه کشور فراهم شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها