کد خبر: 464807
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ۰۸:۴۵:۵۶
| |

نماینده سابق مجلس:

پیش‌نیاز فروش نفت و تبادلات مالی، تعامل با دنیا و پیوستن به FATF است

نماینده سابق مجلس گفت: اکنون شرایطی بوجود آمده که احتمال بازگشت امریکا به برجام فراهم شده و حتی اگر این اتفاق نیفتد شرایط نسبی بهتری برای فروش نفت و تبادلات مالی داریم که البته پیش‌نیاز آن تعامل با دنیا و پیوستن به FATF است.

پیش‌نیاز فروش نفت و تبادلات مالی، تعامل با دنیا و پیوستن به FATF است
کد خبر: 464807
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ۰۸:۴۵:۵۶

اعتمادآنلاین| علی بختیار، درباره لزوم پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی اظهار داشت: مجلس در رابطه با قانون پولشویی و دو کنوانسیون مهم پالرمو و CFT اقدامات لازم را انجام داده و مقام معظم رهبری نیز دستور بررسی داده‌اند، اکنون مجمع تشخیص تا حدی تعلل می‌کند.

وی با بیان اینکه ما باید با دنیا کار کنیم و قواعد بین‌المللی را بپذیریم، افزود: اگر تردید و یا نگرانی در رابطه با منافع خودمان داریم، می‌توانیم حق شرط و تحفظ بگذاریم و با ایجاد چالش بین‌المللی از تشکیل پرونده جدید در شورای امنیت جلوگیری کنیم.

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی تمامی بار اقدامات تروریستی از مبارزه با موارد مخدر تا مبارزه با گروه‌های تروریستی النصره و داعش را به دوش کشیده و همواره در صف مقدم مبارزه با تروریسم بوده است. بنابراین اکنون نباید متهم به حمایت مالی از تروریسم شود و مسئله جدید در مجامع بین‌المللی و شورای امنیت ایجاد شود.

وی گفت: اکنون شرایطی بوجود آمده که احتمال بازگشت امریکا به برجام فراهم شده و حتی اگر این اتفاق نیفتد شرایط نسبی بهتری برای فروش نفت و تبادلات مالی داریم که البته پیش‌نیاز آن تعامل با دنیا و پیوستن به FATF است.

بختیار یادآور شد: مجلس قبلی تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، مالی و حقوقی قضیه را با حضور دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، معاونت اقتصادی وزارت‌خارجه و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور بررسی کرده و مشکلی بابت پیوستن به پالرمو و CFT وجود ندارد.

وی تاکید کرد: حال باید مجمع تصمیم بگیرد تا از این بن‌بست خارج شویم و در شرایط پسابرجام از منافع بین‌المللی استفاده کرده و هزینه‌های سوئیفت و نقل و انتقالات مالی را کم کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها