کد خبر: 465006
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۰۷:۵۱:۰۰
| |

آمار جرایم خشن در سال 99 چه تغییری کرد؟

آمارهای وقوعی جرایم از کاهش تعداد جرایم رایانه ای، اقدامات ضد امنیتی، تجمعات غیر مجاز، جرایم جنسی، کلاهبرداری، جعل و کلاهبرداری، جرایم مالی و اقتصادی و فرار از منزل، همگی از کاهش 5 تا 55 درصد حکایت دارد.

آمار جرایم خشن در سال 99 چه تغییری کرد؟
کد خبر: 465006
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۰۷:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| صیدال فعال رئیس مرکز فوریت های امنیتی، اطلاعات و اخبار وزارت کشور با تشریح این که در نتیجه اقدامات انجام گرفته از سوی دستگاه های ذی ربط، جرایم خشن در کشور کاهش یافته است، گفت: با تلاش های شبانه‌روزی دستگاه‌های ذیربط در حوزه‌های امنیتی و انتظامی، امروز احساس ناامنی در کشور پایین آمده و اصولاً راهبرد و هدفگذاری نهادهای مسئول در جهت حل دغدغه‌ها و ناهنجاری‌های جامعه از جمله سرقت استوار است.

رئیس مرکز فوریت های امنیتی، اطلاعات و اخبار معاونت امنیتی انتظامی وزارت کشور، با اشاره به این که در حال حاضر آمار بسیاری از جرایم، به‌خصوص جرایم مهمه و خشن کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: ‌ایجاد فضای امن در جامعه ناشی از درک صحیح مردم و اقدامات موثر نیروی انتظامی با مجرمان است.

فعال تصریح کرد: ‌در این میان آمارهای وقوعی جرایم از کاهش تعداد جرایم رایانه ای، اقدامات ضد امنیتی، تجمعات غیر مجاز، جرایم جنسی، کلاهبرداری، جعل و کلاهبرداری، جرایم مالی و اقتصادی و فرار از منزل، همگی از کاهش 5 تا 55 درصد حکایت دارد.

فعال در خصوص جرایم آزار دهنده عمومی هم گفت: برخورد با این نوع جرایم به دلیل خدشه دار نمودن افکار عمومی اهمیت بیشتری داشته که ضمن رعایت حریم شهروندی و حقوق قانونی متهمین، اقدامات در خور توجهی از سوی مراجع انتظامی و امنیتی صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها