کد خبر: 465277
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۸:۵۷:۱۸
| |

رییس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد؛

دولت و مجلس کارخانه‌های صدور بخش نامه را متوقف کنند

مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه برای فعالان اقتصادی مزاحمت‌های دستگاه‌های اجرایی مشکل بزرگتری نسبت به مشکات مالی است، اظهار کرد: درخواست ما از دولت و مجلس توقف کارخانه‌های صدور بخش نامه است.

دولت و مجلس کارخانه‌های صدور بخش نامه را متوقف کنند
کد خبر: 465277
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۸:۵۷:۱۸

اعتمادآنلاین| مسعود خوانساری در نسشت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران که به صورت آنلاین در حال برگزار است، گفت: مشکلات محیط کسب و کار که دغدغه همه فعالان اقتصادی است و روز به روز بر این مشکلات افزوده می شود و هم تجارت و صنعت را دچار این مشکلات زیادی کرده است.

وی ادامه داد: تغییر شاخص کالای وارداتی در سال 98 نسبت به سال 96, 295 درصد افزاش داشته است و این افزایش مبنی بر دلار 30.3 درصد بوده و مبنی بر ریال 10 برابر شده است.

به گفته خواسناری؛ اگر قیمت ارز 3 برابر شده باشد و از آن تورم جهانی 3.5 درصد کم شود، متوسط 22.5 درصد هزینه واردات افزیش داشته است.

وی افزود: بر این اساس شاخص هزینه‌ها 10 برابر افزایش یافته، 276 درصد تورم ریالی و 659 درصد افزایش هزینه غیر دلاری شامل هزینه ترخیص کالا، هزینه سفته بازی، حمل و نقل، هزینه تخصیص ارز، گمرکات و مهمتر از همه صدور بخش نامه‌ها رخ داده است.

خوانساری با تاکید بر اینکه افزایش قیمت کالا را نباید بر گردن تحریم‌ها بندازیم، گفت: مشکلات داخلی بیشتر اثر گذار بوده و مجموع کشور تبدیل شده به تولید بخش‌نامه است.

وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه جدید سال 97 همه می‌توانند ارز 4200 بگیرند اخیرا اعلام شده مابه التفاوت بدهند درحالی که نمی‌توان تشخیص داد چه کسی سوء استفاده کرده و حالا بعد از سه سال این بخشنامه را به همه بست دادن و همه را دچار مشکل کرده‌اند.

خوانساری خواستار این شد که یکبار برای همیشه صدور بخشنامه جدید و عطف به ما سبق پایان یابد.

وی با بیان اینکه اگر جهش تولید را انتظار دارید و توسعه با این رو نمی‌شود، افزود: مزاحمت های دستگاه ای اجرایی مانع توسعه اقتصادی و درخواست ما از دولت و مجلس این است که به کارخانه صدور بخش نامه خاتمه داده شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها