کد خبر: 465472
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۷:۲۲:۲۵
| |

مجتبی ذوالنوری، رییس کمیسیون امنیت ملی:

لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی شرط ما برای ادامه برجام است

رییس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نیاز راستی‌آزمایی برجام گفت: بازگشت آمریکا به برجام کافی نیست، لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی شرط ما برای ادامه برجام است؛ پس از تایید این راستی‌آزمایی در صحن مجلس دولت اجازه ادامه‌ی همکاری خواهد داشت.

لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی شرط ما برای ادامه برجام است
کد خبر: 465472
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۷:۲۲:۲۵

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بدو ورود به باکو گفت: جمهوری آذربایجان، کشور مسلمان و دوست ایران است و اشتراکات فرهنگی ریشه‌دار و فراوانی داریم. قصد داریم بازپس گیری اراضی جمهوری آذربایجان را به مردم و دولت جمهوری آذربایجان تبریک بگوییم. خدا را شکر می‌کنیم که پاره تن یک کشور اسلامی به بدنه کشور برگشته است.

وی افزود: ایران و جمهوری آذربایجان نقش مهم و تاثیرگذاری در رژیم حقوقی دریای خزر دارند و این نقش منحصر به فرد است. مناسبات اقتصادی خوبی با جمهوری آذربایجان داریم، اما راضی کننده نیست. مجالس دو کشور می‌توانند با وضع قوانین، موانع احتمالی را برطرف کنند و برای دولت‌ها ریل گذاری و تسهیل کننده باشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سفر دو روزه اش با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان و مجلس ملی ان دیدار خواهد کرد و در مناطق آزاد شده حضور خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران همه‌ی تعهدات خود درباره برجام را انجام داده است و 16 گزارش مدیرکل آژانس هم؛ همکاری‌های صادقانه‌ی ایران و اقدامات آن را تصدیق کرده است. ایران علی رغم اجرای تکالیف خود در برجام؛ متاسفانه از حق و حقوق ناشی از این توافقات برخوردار نشده است و این حق ایران است که دیگر در اجرای آن حرکت نکند، تا طرف‌های مقابل به وظایف و تکالیف خود بازگردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: قانون راهبردی که مجلس شورای اسلامی وضع کرده، قانون بسیارجامعی است و آنچه در 5 اسفند ماه رخ خواهد داد، اتفاق بسیار مهمی است و دسترسی‌های آژانس را براساس پروتکل الحاقی که ما آن را داوطلبانه اجرا کرده ایم قطع می‌کند، ما در قالب پادمان همکاری‌های خود با آژانس را فعلا ادامه خواهیم داد و نظارت‌های آژانس در چارچوب پادمان خواهد بود، ولی پروتکل الحاقی کاملا متوقف خواهد شد.

ذوالنوری با اشاره به نیاز راستی آزمایی برجام گفت: بازگشت آمریکا به برجام کافی نیست، لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی شرط ما برای ادامه برجام است؛ پس از تایید این راستی‌آزمایی در صحن مجلس شورای اسلامی؛ دولت اجازه ادامه‌ی همکاری خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها