کد خبر: 465698
|
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ساتوشی ناکاموتو کیست؟/ خالق بیت‌کوین یک راز است

بیت‌کوین در سال 2008 خلق شد. درست همان زمانی که ناکاموتو مقاله منبع باز را منتشر و فرم جدیدی از ارز، یعنی ارز دیجیتالی، را معرفی کرد. ارزی که نیازی به بانک مرکزی نداشت. ارزش اولیه بیت‌کوین کمتر از یک پنی بود، اما حالا هر سکه آن بیش از 50 هزار دلار ارزش دارد. بیت‌کوین با حل محاسبات پیچیده در اینترنت استخراج می‌شود. فرایندی که نیاز به رایانه‌های قدرتمند دارد.

ساتوشی ناکاموتو کیست؟/ خالق بیت‌کوین یک راز است
کد خبر: 465698
|
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بیت‌کوین را ساتوشی ناکاموتو نابغه ژاپنی اختراع کرد، اما هیچ ‌کسی نمی‌داند که ناکاموتو واقعاً کیست و هیچ فردی هم حاضر نشده اعتبار ناکاموتو بودن را بر گردن بگیرد. البته به تازگی شایعه شده ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو است.


به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از نیویورک پست، بیت‌کوین در سال 2008 خلق شد. درست همان زمانی که ناکاموتو مقاله منبع باز را منتشر و فرم جدیدی از ارز، یعنی ارز دیجیتالی، را معرفی کرد. ارزی که نیازی به بانک مرکزی نداشت. ارزش اولیه بیت‌کوین کمتر از یک پنی بود، اما حالا هر سکه آن بیش از 50 هزار دلار ارزش دارد. بیت‌کوین با حل محاسبات پیچیده در اینترنت استخراج می‌شود. فرایندی که نیاز به رایانه‌های قدرتمند دارد.


هویت ساتوشی ناکاموتو سوژه جدید بازار رمزارزها شده است. در این گزارش سعی داریم برخی از افرادی را که گفته شده ناکاموتوی واقعی هستند به شما معرفی کنیم.


ایلان ماسک


مالک تسلا مظنون اصلی ماست. اما چگونه شد که ایلان ماسک به عنوان خالق بیت‌کوین معرفی شد؟ ساحیل گوبتا، کارآموز ایلان ماسک در پروژه اسپیس ایکس، در وب‌سایت Medium، حدس زده که ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو رازآلود است.


هرچند ماسک این موضوع را تکذیب کرده اما چنان‌که وب‌سایت Medium مطرح کرده، احتمالاً ایلان ماسک همان فرد مورد نظر است که از یک نام مستعار در پروژه بیت‌کوین استفاده کرده است.


چه ایلان ماسک خالق بیت‌کوین باشد چه نباشد باید گفت هنگامی که شرکت تسلا یک و نیم میلیارد دلار روی این ارز مجازی سرمایه‌گذاری کرد باعث صعود وحشتناک ارزش آن شد. ماسک و تسلا، در 8 فوریه 2021، سبب شدند ارزش این رمزارز بیش از 16 درصد افزایش پیدا کند.


ورود تسلا به بازار رمزارزها موجب شد تا توییتر هم علاقه‌مند به حضور در بازار رمزارزها شود. ند سگال، مدیر امور مالی توییتر، در گفت‌وگو با CNBC گفته: «ما در توییتر در حال بررسی این موضوع هستیم که اگر کارمندمان حقوقش را به صورت بیت‌کوین بخواهد چه کاری باید انجام دهیم و چگونه باید حقوق او را پرداخت کنیم، آیا باید در ترازنامه خودمان بیت‌کوین داشته باشیم یا خیر؟» به واسطه همین مصاحبه ند سگال بازار رمزارزها 10 درصد رشد کرد.

1


گاوین اندرسون


اندرسون یک توسعه‌دهنده نرم‎‌افزار ساکن ماساچوست آمریکاست. او دومین مظنون ماست. خیلی از اهالی فضای مجازی او را ساتوشی ناکاموتو قلمداد می‌کنند. گفته می‌شود نوشته‌های اندرسون شباهت زیادی به ناکاموتو دارد، به همین خاطر برخی فکر می‌کنند که ناکاموتو همان اندرسون است.


دانش اندرسون در مورد بیت‌کوین بسیار عمیق است به طوری که طبق شواهد موجود در فضای مجازی، او به ماموران CIA درباره رمزارزها آموزش داده است. او به صورت تمام‌وقت در گروه حمایت از بنیاد بیت‌کوین کار کرده و از طریق وب‌سایت خود مدعی شده: «افرادی که در سال‌های اولیه معرفی بیت‌کوین روی این رمزارز کار کرده‌اند ثروتمند هستند.»


با این حال اندرسون ناکاموتو بودن خودش را انکار کرده و دیگر توسعه‌دهندگان این پروژه هم ساتوشی بودن او را رد می‌کنند.

1


ویلی له دون ویتا


«ویلی له دون ویتا» پیشگام اولیه هویت واقعی ناکاموتو است. نشریه نیویورکر برای اولین بار این طراح اسبق بازی‌های رایانه‌ای را ساتوشی ناکاموتو خوانده است. او عضو هیات مشاور یک سازمان فنلاندی بود که روی حفظ حریم خصوصی آنلاین فعالیت می‌کند. «له دون ویتا» می‌گوید ساتوشی ناکاموتو نیست.

1


نیک سابو


نیک سابو دانشمند رایانه‌‎ای متولد آمریکا متخصص در تحقیقات ارزهای رمزنگاری است. او زمانی ارز غیرمتمرکزی به نام «bit gold» تولید کرد، اما هرگز آن را عملیاتی نکرد. رمزنگاری bit gold شباهت زیادی به بیت‌کوین داشت. برخی معتقدند که همین موضوع باعث می‌شود او مظنون اصلی باشد، اما سابو این ادعا را رد می‌کند.

1

ناکاموتو هر کسی باشد باید قبول کنیم او حالا یکی از میلیاردرهای جهان به شمار می‌رود. اسوات داموداران استاد امور مالی در دانشگاه نیویورک درباره ساتوشی ناکاموتو می‌گوید: «او اکنون یک میلیاردر است. او بیش از یک میلیون بیت‌کوین نگهداری کرده و حالا بسیار پولدار است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها