کد خبر: 466636
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۱۱:۱۱:۳۱
| |

سیدمحمود نبویان در واکنش به بیانیه مشترک ایران و آژانس؛

منافع ملت را به خاطر اهداف سیاسی در نظر نگرفتند

نایب‌رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خلاف قانون است و هیچ اعتباری برای مجلس ندارد، گفت: در این بیانیه منافع ملت را به خاطر اهداف سیاسی در نظر نگرفتند.

منافع ملت را به خاطر اهداف سیاسی در نظر نگرفتند
کد خبر: 466636
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۱۱:۱۱:۳۱

اعتمادآنلاین| نایب‌رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی خلاف قانون است و هیچ اعتباری برای مجلس ندارد، تاکید کرد: در این بیانیه منافع ملت را به خاطر اهداف سیاسی در نظر نگرفتند.

سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به (نقض) قانون مصوب مجلس درخصوص اقدام راهبردی در رفع تحریم‌ها توسط دولت، عنوان کرد: این بیانیه بر خلاف قانون است، در قانون ما قید شده است هرگونه نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله پروتکل الحاقی باید متوقف شود، اما دراین بیانیه قید شده است که ایران به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقتنامه جامع پادمان خود با آژانس ادامه می دهد، این بند مطابق قانون است.

وی در همین خصوص ادامه داد: اما در بند دوم تفاهمنامه به موافقت دوجانبه و موقت و همچنین راستی آزمایی آژانس طبق فهرست پیوست اشاره شده که مشخص نیست این فهرست به چه موضوعاتی اشاره دارد، در بند سوم بیانیه قید شده است که نظارت‌ها به مرور و منظم باید انجام شود، پس بند دوم و سوم و فهرست ضمیمه برخلاف قانون است.

نبویان گفت: ما دوربین‌هایی داریم که بیشتر از پادمان ضبط می کند، مامور آژانس بدون حضور در پایگاه در ایران موارد را رصد می‌کند، در پروتکل الحاقی به اطلاعات نظامی، متخصصین، دانشگاه‌ها و کارخانه تولید موتور دسترسی داده شده در حالی که هیچ کشوری اجازه دسترسی آژانس به کارخانه تولید موتور را نداده و تنها دولت ما سال 1382 و هم اکنون این اجازه را صادر کرده است.

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما مصوبه را گذاشتیم که دشمن وادار شود تحریم‌ها رفع شود، اما دولت دوباره سه ماه برای ادامه تحریم‌ها مجوز داده است، این یعنی منافع ملت را به خاطر برخی از اهداف سیاسی در نظر نگرفتند، به نظر من این بیانیه چون خلاف قانون است هیچ اعتباری برای مجلس ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها