کد خبر: 467349
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بحران در کویت؛ وقتی کشورهای ثروتمند هم با مشکل نقدینگی مواجه می‌شوند!

امسال کویتی‌ها روز ملی کشورشان را به شکل متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته پشت سر گذاشتند. شرایط زندگی مرفه آنها در حالی که شیوع ویروس کرونا را بر سر خود احساس می‌کردند، با کاهش شدید نقدینگی در کشورشان به شکل بی‌سابقه‌ای تغییر کرد.

بحران در کویت؛ وقتی کشورهای ثروتمند هم با مشکل نقدینگی مواجه می‌شوند!
کد خبر: 467349
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ا مسال کویتی‌ها روز ملی کشورشان را به شکل متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته پشت سر گذاشتند. شرایط زندگی مرفه آنها در حالی که شیوع ویروس کرونا را بر سر خود احساس می‌کردند، با کاهش شدید نقدینگی در کشورشان به شکل بی‌سابقه‌ای تغییر کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به اعتقاد کارشناسان وقتی وزیر دارایی کشوری کوچک و بسیار ثروتمند همچون کویت از کاهش نقدینگی در کشور و نیاز به تامین بودجه پنج میلیارد دیناری سخن بگوید نشان از اوج بحرانی دارد که کشورش به آن دچار شده است.

دولت کویت از چند روز پیش خواهان برداشت از صندوق ذخیره نسل‌های بعدی این کشور شد تا از این طریق بتواند با کاهش شدید نقدینگی مقابله کند.

رقم درخواستی دولت کویت حدود 16 میلیارد دلار است. این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود بودجه سال مالی 2020-2021 کویت با بیش از 45.5 میلیارد دلار کسری مواجه شده است.

اینکه کشور کوچکی همانند کویت با وجود تمامی منابع مالی خود به چه سمت و سویی می‌رود مساله‌ای است که مورد توجه برخی از کارشناسان منطقه قرار گرفته است. امروز کویت دوره پسا جابر الصباحی را پشت سر می‌گذرد، در حالی که کاهش بهای نفت از یک سو و افزایش شدید هزینه‌های دولت به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز از سوی دیگر بر مشکلات این کشور افزوده است.

برای کشوری که شهروندان آن به وفور نقدینگی عادت کرده‌اند این کمبود شدید می‌تواند یک بحران محسوب شود، بحرانی که برای امیر نه چندان پرتجربه این کشور و دولتی که همواره با چماقی به نام استیضاح مواجه است یک چالش مهم به حساب می‌آید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها