کد خبر: 467494
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۱۵:۲۲:۲۹
| |

امیرمیثم نیکفر، فعال سیاسی اصولگرا مطرح کرد:

انتقاد از روش سهمیه‌ای ائتلاف‌ها برای انتخاب اصلح / راه مشارکت حداکثری مردم با تعدد نامزدها نمی‌گذرد

رییس کمیته انتخابات خانه احزاب گفت: یادمان باشد در محاسبات خطا نکنیم ضمن اینکه راه مشارکت حداکثری مردم با تعدد نامزدها نمی‌گذرد. بلکه برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باید میان آنها ایجاد علاقه کرد.

انتقاد از روش سهمیه‌ای ائتلاف‌ها برای انتخاب اصلح / راه مشارکت حداکثری مردم با تعدد نامزدها نمی‌گذرد
کد خبر: 467494
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۱۵:۲۲:۲۹

اعتمادآنلاین| رییس کمیته انتخابات خانه احزاب با انتقاد از روش سهمیه‌ای ائتلاف‌ها برای انتخاب اصلح، گفت: راه مشارکت حداکثری با تعدد نامزدها نمی‌گذرد بلکه برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باید میان آنها ایجاد علاقه کرد.

«امیرمیثم نیکفر» روز جمعه درباره مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 ریاست جمهوری، اظهار داشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یک تکلیف برای نخبگان جامعه است و هر کسی که به اسلام انقلاب و ولایت فقیه ایمان دارد بعد از توصیه رهبر انقلاب اسلامی باید در این مهم بکوشد. یادمان باشد در محاسبات خطا نکنیم ضمن اینکه راه مشارکت حداکثری مردم با تعدد نامزدها نمی‌گذرد. بلکه برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باید میان آنها ایجاد علاقه کرد.

عضو شورای مرکزی جوانان متحد اسلامی تصریح کرد: این ایجاد علاقه چندین بخش دارد و مهمترین آن ایجاد امید به بهبود شرایط و پرهیز از سیاه‌نمایی و همچنین آگاهی‌بخشی درباره برنامه‌های دولت بعدی است.

نیکفر یادآور شد: یکی دیگر از راه‌های ایجاد علاقه که بسیار مهم است قبول نقش‌پذیری نسل سوم و چهارم انقلاب به‌عنوان موتور محرکه پیشرفت و توسعه در دهه آینده است. متأسفانه در سال‌های گذشته با نادیده گرفتن این جوانان فرصت‌های بسیار زیادی را از دست دادیم.

رییس کمیته انتخابات خانه احزاب بحث درباره دوانگاری میان مشارکت حداکثری و کارآمدی از سوی برخی گروه‌ها، گفت: مشارکت حداکثری و کارآمدی هیچ‌گاه مقابل هم قرار نمی‌گیرند و اگر اکنون این اتفاق افتاده ناشی از خطای محاسباتی نخبگان جامعه است.

نیکفر درباره تاثیر مشارکت حداکثری در قدرت چانه‌زنی ایران در صحنه بین‌المللی تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم نشان از علاقه و اعتماد آنها به دولتمردان خود دارد و طبیعتا این سرمایه اجتماعی عظیم در بسیاری از برهه‌های بین‌المللی کارآمد است.

وی خاطرنشان کرد: حرف‌هایی که در مورد زیر سوال بردن نهادها و فرایندهای انتخابات به هر دلیلی زده می‌شود نوعی آب به آسیاب دشمن ریختن است و با توجه به اینکه اکنون در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم نوعی خیانت محسوب می‌شود.

این فعال اصولگرا درباره وظیفه دستگاه‌های مختلف در فرصت باقی مانده تا انتخابات گفت: وظیفه دستگاه‌های مختلف دولتی و عمومی نخست ایجاد اتفاق و اتحاد و سپس پرهیز از توهین‌ بجای نقد سازنده است.

نیکفر با اشاره به دیگر وظیفه دستگاه‌ها یادآور شد: ممکن است درون خانواده اختلاف سلایقی وجود داشته باشد اما در مواجهه با دشمن بیرونی همه باید متحد و یکصدا از منافع اسلام و انقلاب دفاع کنند.

وی درباره مواضع حزب خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما دهه پنجم انقلاب و دهه اول گام دوم، یک مبنا و زیربنا برای حرکت 50 سال آینده انقلاب است. دیگر ویژگی این دهه و دولت آینده انتقال بین‌نسلی مدیریت کشور از نسل‌های اول و دوم به نسل‌های سوم و چهارم است.

رییس کمیته انتخابات خانه احزاب افزود: در این انتخابات فرصت آزمایش و خطا نداریم و باید با انتخابی درست، منطقی و با چشم باز و هدفمند راه حرکت انقلاب بسوی افق‌های روشن را هموار کنیم. متاسفانه در سال‌های گذشته ائتلاف‌ها عملا بجای انتخاب درست از روش سهمیه‌ای برای انتخاب اصلح استفاده می‌کردند.

نیکفر یادآور شد: این روش اصحاب سقیفه که متأسفانه در طول تاریخ سابقه داشته و هر دوره نیز تکرار می‌شود و در دوره کنونی نام آن را نظرسنجی گذاشته‌اند، باید حذف شود و معیار معرفی افراد، کارآمدی تجربه قدرت سازماندهی تخصص و اشراف به مسائل کلان و همچنین قدرت مدیریت در سطح ملی و از همه مهمتر ایمان و باور به جوانان نخبه انقلابی باشد. در این صورت می‌توانیم امید داشته باشیم که بعد از انتخابات پشیمان نشویم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها