کد خبر: 468007
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۲:۰۵:۰۰
| |

آمریکا توافق غیررسمی برای تکمیل پروژه «نورد استریم-2» را رد کرد

مقامات وزارت خارجه آمریکا هرگونه مذاکره با آلمان برای حصول یک توافق غیررسمی که طبق آن مجوز تکمیل خط لوله گاز روسیه به اروپا داده می‌شود را رد کردند.

آمریکا توافق غیررسمی برای تکمیل پروژه «نورد استریم-2» را رد کرد
کد خبر: 468007
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۲:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که مقامات آمریکایی در حال مشورت با طرف آلمانی برای دستیابی به یک توافق غیررسمی برای صدور مجوز تکمیل پروژه نورداستریم-2 نیستند.

دیپلماتهای آمریکایی می‌گویند که این اظهارات را در جریان یک نشست توجیهی با نمایندگان کنگره درباره نورد استریم مطرح کرده‌اند.

براساس گزارشها، «مالی مونتگمری» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و ارواسیا هرگونه مذاکره واشنگتن با مقامات آلمانی را رد کرده است و گفته تحت هیچ شرایطی، مجوز غیررسمی تکمیل خط لوله گاز نورد استریم صادر نخواهد شد.

پیش از این «اولریخ دمر» سخنگوی دولت آلمان گفته بود که برلین در حال تبادل دیدگاهها با شرکای خود از حمله ایالات متحده در زمینه ساخت و تکمیل خط لوله نورد استریم-2 است.

در طول نشست توجیهی کنگره، نمایندگان وزارت خارجه آمریکا تاکید کردند که کلمه تبادل دیدگاهها نباید به عنوان مذاکره تلقی شود و دولت «جو بایدن» از طریق کانالهای دیپلماتیک نگرانیهای خود را در ارتباط با تکمیل پروژه نورداستریم به طرف آلمانی گوشزد کرده است.

فایننشال تایمز اخیرا گزارش داده بود که برلین در حال کار بر روی یک راه حل برای متقاعد کردند دولت بایدن و رفع تحریمها علیه این پروژه است.

این روزنامه همچنین گزارش داده است که مقامات آلمانی در حال بررسی این مکانیسم هستند که در صورت اعمال فشار روسیه علیه اوکراین یا قطع جریان گاز به صورت خودسرانه، آلمان بتواند به صورت یکجانبه و مستقلا این پروژه را مسدود کند.

همزمان با تشدید فشارهای آمریکا علیه نورد استریم، «الکس نوواک» معاون نخست‌وزیر و وزیر انرژی سابق روسیه، اعلام کرد که بدون تردید این پروژه تکمیل می‌شود و مورد استفاده اروپا قرار می‌گیرد.

معاون نخست‌وزیر روسیه با تاکید بر ساخت 95 درصدی نورد استریم 2 تاکید کرد، تردیدی وجود ندارد که این پروژه به رغم فشارها و تلاش‌های آمریکا برای متوقف کردن آن، تکمیل خواهد شد.

نورد استریم 2، خط لوله انتقال گاز طبیعی به طول 1222 کیلومتر است که از روسیه آغاز شده و پس از عبور از بستر دریای بالتیک، در شهر گرایفسولد، آلمان پایان می‌یابد. ظرفیت انتقال گاز طبیعی این خط روزانه معادل 150 میلیون متر مکعب است.

پیش از این و در تاریخ 26 دی ماه سال جاری، دولت آلمان علیرغم فشارهای آمریکا مجوز ساخت خط لوله نورداستریم 2 را در آب‌های خود صادر کرده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها