کد خبر: 470298
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چه کسانی واجد شرایط اخذ تابعیت امارات متحده عربی هستند؟

دولت امارات متحده عربی اعلام کرد، در چارچوب قوانین خاصی، اقشار جدیدی را وارد لیست واجدین شرایط دریافت تابعیت این کشور کرده است.

چه کسانی واجد شرایط اخذ تابعیت امارات متحده عربی هستند؟
کد خبر: 470298
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت امارات متحده عربی اعلام کرد، در چارچوب قوانین خاصی، اقشار جدیدی را وارد لیست واجدین شرایط دریافت تابعیت این کشور کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه البیان امارات اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد: در ضمیمه دستورالعمل قانون جدید تابعیت امارات متحده عربی افراد و اقشاری خاص مشمول لیست واجدین شرایط دریافت تابعیت یا اقامت طلایی در این کشور خواهند شد.

طبق این لیست، سرمایه‌گذاران و تاجران مشروط به خرید ملک در دولت امارات متحده عربی در رأس این فهرست قرار دارند.

در رتبه بعدی پزشکان جای می‌گیرند که در این قانون قید شده است، اعطای تابعیت به پزشکان مشروط به آن است که پزشک مذکور در بخش علمی منحصر‌به‌فردی تخصص داشته یا دارای تخصص‌های مورد نیاز و مهم دولت امارات متحده عربی باشد.

علاوه بر آن پزشک مزبور باید در تحقیقات و پژوهش‌های علمی مربوط به تخصص خود مشارکت داشته باشد و حداقل 10 سال تجربه کاری و عضویت در یکی از سازمان‌های مهم در بخش تخصصی‌اش در کارنامه‌ او دیده شود.

سومین قشر دانشمندان هستند که اخذ تابعیت آنها مشروط به حضور بالفعل و مستمر در بخش پژوهشی مربوط به تخصص خود در دانشگاه، مرکز علمی یا بخش خصوصی است، همچنین تجربه افراد در این بخش نباید کمتر از 10 سال باشد.

در بخش استعدادهای خاص نیز مخترعانی که اختراع‌شان به ثبت رسیده و وزارت اقتصاد امارات متحده عربی هم آن را تایید کرده باشد در صدر فهرست قرار گرفته‌اند، اما فرهیختگان و هنرمندان باید حتماً سرآمد رشته‌های خود بوده و دست‌کم یک جایزه جهانی در بخش تخصصی‌شان و نیز توصیه‌نامه‌ای از سازمان‌ها و نهادهای دولتی ذی‌ربط در دولت امارات متحده عربی داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها