کد خبر: 470708
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۰۸:۱۷:۰۰
| |

یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

عارف اعلام کاندیداتوری نکرده است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: عارف تا این زمانی که صحبت می کنیم اعلام کاندیداتوری نکرده بلکه در پاسخ به سوالات خبرنگاران اعلام کرده که جریان ما یعنی جریان اصلاح طلب، حضور فعالی در انتخابات دارد.

عارف اعلام کاندیداتوری نکرده است
کد خبر: 470708
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۰۸:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| «علیرضا خامسیان»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص برخی اظهارات مبنی بر کاندیداتوری عارف گفت: در برخی رسانه ها تعدادی از فعالین سیاسی اظهارنظر می کنند مبنی بر اینکه اعلام کاندیداتوری عارف بدون هماهنگی با نهاد اجماع ساز است، اولا خود این گزاره، گزاره غلطی است چون عارف تا این زمانی که صحبت می کنیم اعلام کاندیداتوری نکرده بلکه در پاسخ به سوالات خبرنگاران اعلام کرده که جریان ما یعنی جریان اصلاح طلب، حضور فعالی در انتخابات دارد.

به گزارش برنا، او افزود: حتی اخیرا هم در جمع جامعه اسلامی دانشجویان تاکید کردند در حال بررسی شرایط برای کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

این فعال رسانه ای تصریح کرد: جای تعجب است یک عضو نهاد اجماع ساز که قاعدتا باید اشراف کاملی به شرح وظایف این نهاد داشته باشد اظهارنظر کند که عارف بدون هماهنگی با نهاد اجماع ساز اعلام کاندیداتوری کرده است.

خامسیان با بیان اینکه پیش فرض اولیه غلط است، خاطرنشان کرد: فعلا تا این لحظه عارف اعلام کاندیداتوری نکرده است اما مگر قرار است که یک نفر بگوید اجازه آقا می‌شود من کاندیدا شوم، آقای نهاد اجماع ساز اجازه دارم کاندیدا شوم؟ نهاد اجماع ساز که در مقام موافقت یا عدم موافقت با کاندیداتوری افراد نیست نهاد اجماع ساز همان کارکرد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان را دارد. مگر در انتخابات های گذشته که شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان فعال بود، کاندیداها از این شورا برای اعلام کاندیداتوری اجازه می گرفتند. نهاد اجماع ساز این بستر را برای همه فراهم می کند که همه افراد اولا کاندیدا شوند بعد بین کاندیداهایی که گرایش اصلاح طلب دارند آن موقع اعلام برنامه می کنند و با ساز و کاری که قاعدتا تبیین می کنند یک نفر را به عنوان کاندیدا نهاد اجماع ساز معرفی می کنند. پس نهاد اجماع ساز مانعی برای کاندیداتوری افراد نیست بلکه قاعدتا باید تسهیل گر باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها