کد خبر: 471135
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۱۱:۳۳:۳۷
| |

نرخ ارز و سکه نوسان بسیار اندکی دارد

در سومین هفته اسفند نرخ ارز و سکه از نوسان بسیار اندکی برخوردار بود و بازار بورس نیز برای مدتی محدود سبز پوش شد اما به روند نزولی خود با شیب ملایم ادامه داد.

نرخ ارز و سکه نوسان بسیار اندکی دارد
کد خبر: 471135
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۱۱:۳۳:۳۷

اعتمادآنلاین| در سومین هفته اسفند 99 بازار ارز و سکه از تغییران بسیار کمی برخوردار بود به طوری که دلار در کانال 24 هزار تومانی پایدار ماند و سکه نیز در پله 10 میلیون تومانی ایستاد البته بازار سرامایه نیز نسبت به هفته گذشته کمی رشد کرد اما در طول هفته با فراز و فرودهایی همرا ه بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نمودار زیر تغییرات شاخص بورس را نشان می دهد.

دلار در کانال 24 هزار تومانی جا خوش کرد


درسومین هفته اسفند 99 روند قیمت ارز در بازار با ثبات نسبی همراه بود به طوری که نرخ ارز ار قیمت 24 هزار و 577 تومان به نرخ 24 هزار و 237 تومان رسید و یورو نیز با کاهش 500 تومانی از نرخ 29 هزار و 765 تومان به نرخ 28 هزار و 482 هزار تومان اُفت کرد.

قیمت ارز و دلار

تغییرات اندک نرخ سکه در سومین هفته اسفند


بازار طلا و سکه نیز همسو با نرخ ارز از تغییرات اندکی در این هفته برخوردار بود به طوری که سکه از نرخ 10 میلیون و 560 هزار تومانی به قیمت 10 میلیون و 550 تومان رسیدو هر گرم طلای 18 عیار از قیمت یک میلیون و 38 هزار تومان به نرخ یک میلیون و 28 هزار تومان رسید.

جدول قیمت سکه و طلا

بازار طلا و سکه در روزهای پایانی سال با رکود همراه است


محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر درباره نوسان قیمت سکه و طلا در سومین هفته اسفند 99 گفت:در این هفته اونس جهانی از نرخ یک هزار و 680 دلار تا یک هزار و 716 دلار در نوسان بود از طرف دیگر قیمت سکه هم از 10 میلیون و 400 هزار تومان تا 10 میلیون و 550 تومان تغییرات داشت که نسبت به هفته گذشته نوسان بسیار اندکی داشته است.

او بیان کرد: باتوجه به اینکه به ایام نوروز نزدیک می‌شویم علی رغم اینکه طبق تجربه در سال‌های گذشته در چنین زمانی بازار‌ها به شدت شلوغ بوده اند و قیمت‌ها افزایشی بود، اما امسال چنین اتفاقی رخ نداد و قیمت‌ها با ثبات نسبی همراه است و نوسان اندکی دارد.

کشتی آرای بیان کرد: به طور متوسط سکه طرح قدیم از 10 میلیون و 100 هزار تومان تا 10 میلیون و 300 هزار تومان دامنه تغییرات داشت همچنین نیم سکه از 6 میلیون و 50 هزار تومان تا 6 میلیون و 250 هزار تومان در این هفته نوسان داشت و ربع سکه از 3 میلیون و 950 هزار تومان تا 4 میلیون و 150 هزار تومان افزایش و کاهش یافت.

او تصریح کرد: به طور میانگین حباب سکه از 350 هزار تومان تا 550 هزار تومان در نوسان بود که در مجموع بازار در این هفته با رکود همراه بود و از هیجان کمی برخوردار بود و حتی با وجود عید مبعث در این هفته تقاضا همچنان به شدت کاهش یافته است.

گشتی آرای گفت: باتوجه به اینکه مدت زمانی کمی تا پایان سال باقی مانده انتظار می‌رود روند بازار تغییر شدیدی نداشته باشد و قیمت طلا و سکه با ثبات نسبی همراه باشد.

دامنه نامتقاران برای بورس راهکار مناسبی نیست


مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه درباره روند شاخص بازار سرمایه در سومین هفته اسفند گفت: از مهمترین دلایلی که سبب شد در این هفته بازار سرمایه دچار نوسان شود و شرایط مناسبی نداشته باشد وجود وضع قوانینی مانند تعیین دامنه نامتقارن بوده است.

او افزود: بازار در شرایطی است که باید هرچه زودتر در وضعیت تعادل قرار گیرد که سعی داریم این تعادل بازار طولانی‌تر باشد از طرف دیگر دامنه نوسان در بازه منفی 2 و مثبت 6 تعیین شده است شاهد هستیم که در اول آذر حدود 40 تا 50 در صد بازار در صف فروش قرار دارند و بار روانی منفی را در بازار منعکس کرد و در نهایت در طول زمان معاملات هم سایر نماد‌ها هم شرایط جالبی را طی نمی‌کنند و حجم معاملات و فروش کاهش یافته است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در اسفند امسال شاهد کمترین ارزش معاملات بوده ایم و حداقل معاملات هفتگی را در 2 هفته گذشته رخ داده است و طروات و انگیزه در بازار از بین رفته است.

دلبری بیان کرد: فشار دولت برای فروش اوراق همچنان برقرار است و حدود 360 میلیار تومان اوراق به فروش رفته است و اجبار به خرید سهام نتوانست بازار را به روند قبلی خود برگرداند.

او گفت: قیمت جهانی در بازار در سطح مناسبی قرار دارد و افزایش قیمت نفت را شاهد بوده ایم و قیمت دلار نمایی در کانال 24 هزار تومانی قرار دارد که البته انتظار می‌رود گزارش اسفند شرکت‌ها معقول باشد.

دلبری اظهار کرد: پیش بینی می‌شود احتمالا با فروش اوراق در این چند روز باقی مانده تا پایان سال بازار شرایط متعادل تری داشته باشد و امیدوارم دامنه نوسان به همان شرایط قبل بازگردد و تصمیماتی که اخذ شده مانند ممنوعیت معاملات الگوریتم و ابطال معاملات لغو شود و شرایط به لحاظ گزارشات ماهانه بهتر شود و بازار به روال عادی بازگردد.

سخن پایانی


طبق پیش بینی های کارشناسان با وجود نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید در بازار های طلا و سکه کاهش یافته است و بازار بورس نیز تغییر قابل توجه ای نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها