کد خبر: 471263
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چرا فریاد تخلف در وزنه‌برداری 2 سال بعد از انتخابات دوباره شنیده می‌شود؟

پس از گذشت حدود 2 سال از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری حالا چند روزی می‌شود که بار دیگر حاشیه روزهای بعد از انتخابات پررنگ شده است و معترضان آن روزها باز هم فریاد تخلف سر می‌دهند.

چرا فریاد تخلف در وزنه‌برداری 2 سال بعد از انتخابات دوباره شنیده می‌شود؟
کد خبر: 471263
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از گذشت حدود 2 سال از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری حالا چند روزی می‌شود که بار دیگر حاشیه روزهای بعد از انتخابات پررنگ شده است و معترضان آن روزها باز هم فریاد تخلف سر می‌دهند.


در زمان برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری، علی مرادی کمتر از نصف مجمع رأی آورد و در آن زمان برخی نظیر سجاد انوشیروانی، کوروش باقری و محمدرضا آخوندی با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش به این موضوع اعتراض کردند، اما هیچ اتفاقی رخ نداد.


در انتخابات فردی رئیس می‌شود که بتواند نصف آرای مجمع به علاوه بر یک رأی به خود اختصاص دهد؛ از همین رو بود که انتخابات فدراسیون اتومبیلرانی به دور دوم کشیده شد، اما این اتفاق در وزنه‌برداری رخ نداد و علی مرادی با 22 رأی از مجمع 43نفره رئیس شد، در حالی که او باید 23 رأی به دست می‌آورد.


در آن زمان شروین اسبقیان، ‌مدیرکل وقت دفتر امورمشترک فدارسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان، در واکنش به اعتراضات اعلام کرد که هیچ تخلفی رخ نداده و انتخابات بر اساس قانون پیش رفته است. محمد رضا آخوندی از کاندیداهای وزنه‌برداری در این باره گفته است: «اعتراضاتی آن زمان صورت گرفت، اما آقای اسبقیان گفت همه چیز قانونی بوده و دیگر ما پیگیری نکردیم.»


کوروش باقری نیز در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین می‌گوید: «اگر این تخلف صورت نمی‌گرفت، سجاد انوشیروانی همراه با علی مرادی باید به دور دوم می‌رفت. من نمی‌گویم که در این صورت حتماً انوشیروانی برنده بود، اما به هر حال قانون اجرا می‌شد. همیشه قانون این بوده که رئیس باید نصف آرای مجمع به علاوه یک را به دست آورد، اما در وزنه‌برداری این قانون رعایت نشد در حالی که ما شاهد بودیم در اتومبیلرانی همین وضعیت باعث شد انتخابات به دور دوم برود. ما نامه اعتراضی را امضا کردیم و به وزارت فرستادیم، اما نمی‌دانم چه شد! همه چیز قانون خود را دارد، مگر می‌شود در وزنه‌برداری قانون یک چیز باشد و در اتومبیلرانی چیز دیگر؟»


نکته جالب توجه این است که سجاد انوشیروانی یکی از رقبای علی مرادی می‌گوید وزارت ورزش و شخص وزیر اصلاً پاسخ این اعتراضات را نداده و هنوز مشخص نیست علی مرادی چطور رئیس شد؟ داورزنی معاون وقت وزیر هم بدون دلیل موجه ادعای معترضان را قبول نکرده است.


تایید نشدن شخص رئیس از سوی نصف مجمع یک تخلف محسوب می‌شود و در صورتی که این موضوع به خاطر سهل‌انگاری هم رخ داده باشد، باید مسئولان پاسخگوی آن باشند و بعد از 2 سال درباره این اتفاق توضیح بدهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها