کد خبر: 471316
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ۱۰:۰۳:۳۷
| |

رهبران کشورهای «چهارگانه» گروه‌های کاری تشکیل می‌دهند

رهبران ژاپن، آمریکا، استرالیا و هند توافق کرده‌اند از طریق تشکیل گروه های کاری برای بررسی مسائل اساسی همچون واکنش‌ها به ویروس کرونا، همکاری‌های نزدیک بیشتری داشته باشند.

رهبران کشورهای «چهارگانه» گروه‌های کاری تشکیل می‌دهند
کد خبر: 471316
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ۱۰:۰۳:۳۷

اعتمادآنلاین| تلویزیون «ان.اچ.کی» ژاپن روز شنبه گزارش کرد: سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا و نارندرا مودی نخست وزیر هند؛ جمعه شب به وقت ژاپن اولین نشست خود موسوم به اجلاس کواد را به صورت آنلاین و به مدت بیش از 90 دقیقه برگزار کردند.

این رهبران توافق کردند برای مقابله با مسائل مرتبط با واکسن های ویروس کرونا، فناوری های نوظهور و تغییرات آب و هوائی گروه های کارشناسی تشکیل دهند.

بر اساس این گزارش، سوگا گفت امیدوار است که این کشورها برای ارتقا و ترویج «یک منطقه آزاد و باز اقیانوس های آرام و هند» و دستیابی به صلح، ثبات و رفاه در این منطقه از راه های مختلف از جمله تلاش ها برای متوقف کردن گسترش ویروس کرونا با یکدیگر هماهنگ شوند. این رهبران با پیشنهاد سوگا مبنی بر همکاری نزدیک با سایر کشورها جهت دستیابی به این هدف موافقت کردند.

همچنین، رهبران یاد شده توافق کردند تا پایان سال جاری میلادی یک اجلاس رو در رو برگزار کنند.

سوگا بعدا خطاب به خبرنگاران گفت، این نشست به این چهار کشور کمک کرد تا به یک «مرحله تازه» در روابط خود دست یابند و اینکه آنها به عنوان یک گروه اصلی برای دستیابی به اهداف بلند پروازانه با نتایج قاطع کار خواهند کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها