کد خبر: 471618
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۱:۱۷:۱۰
| |

کشت برنج در سال آینده با تشخیص شورای آب استان ها تعیین می شود

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز موافقت کردند که در سال 1400 کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چهارچوب سیاست های کلی و با هماهنگی دستگاههای ملی به تشخیص شورای آب استان تعیین ‌گردد.

کشت برنج در سال آینده با تشخیص شورای آب استان ها تعیین می شود
کد خبر: 471618
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۱:۱۷:۱۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز موافقت کردند که در سال 1400 کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چهارچوب سیاست های کلی و با هماهنگی دستگاههای ملی به تشخیص شورای آب استان تعیین ‌گردد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان در نشست علنی امروز -یکشنبه- در جریان بررسی مورد لایحه بودجه سال 1400 کل کشور (اعاده شده از شورای نگهبان) با بندهای الحاقی 1، 3، 4، 5، 6تبصره 8 موافقت کردند.

در ایراد شورای نگهبان به بند الحاقی یک تبصره 8 آمده است: با توجه به این که ردیف مذکور در جزء 1، در جداول به جزء 2 اختصاص دارد، از جهت ردیف اختصاص‌یافته به جزء 1 ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهدشد و در مصوبه کمیسیون تلفیق در جزء 1 بند الحاقی 1 عبارت «منابع حاصله به ردیف 110410 جدول شماره (5) این قانون واریز می‌شود» به انتهای جزء 2 این بند منتقل شد.

در ایراد شورای نگهبان در بند الحاقی 3، ملاک تشخیص خانوارهای محروم، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام، اظهارنظر خواهدشدو در مصوبه کمیسیون تلفیق عبارت «محروم از جمله افراد» حذف شد. همچنین عبارت «آب خانوارهای مذکور» جایگزین عبارت «آب خانوارهای محروم» شد

در ایراد بند الحاقی 4، با توجه به سیاستهای کلی الگوی مصرف، در خصوص رعایت «هماهنگی در سطح ملی» ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد. و در مصوبه کمیسیون تلفیق بند الحاقی 4 به شرح ذیل اصلاح شد: «در سال 1400 کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چهارچوب سیاست های کلی و با هماهنگی دستگاههای ملی به تشخیص شورای آب استان تعیین می‌گردد.

در ایراد شورای نگهبانبه بند الحاقی 5، در خصوص برقراری انشعاب‌های غیردائم خدمات عمومی موضوع قانون مذکور، مغایر بند 10 اصل سوم قانون اساسی شناخته شد و در مصوبه کمیسیون تلفیق عبارت «در محدوده شهرها و روستاها» بعد از عبارت «با تعرفه مربوط» اضافه شد

در ایراد شورای نگهبان بند الحاقی 6، در خصوص اولویت شرکتهای ایرانی فعال در حوزه کشاورزی فراسرزمینی نسبت به مواردی که دیگران از جهاتی تقدم دارند، مغایر بند 10 اصل سوم قانون اساسی شناخته شد و در مصوبه کمیسیون تلفیق در بند الحاقی (6) عبارت «در شرایط مساوی» بعد از کلمه «دامی» اضافه شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها