کد خبر: 471922
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۱۲:۲۳:۰۷
| |

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو:

ابتدای هفته معاملات خودرو به نقطه صفر رسید/ پیش‌بینی کاهش قیمت خودرو در بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: از ابتدای هفته معاملات به نقطه صفر رسیده اما پیش‌بینی می‌شود نرخ‌ها در بازار روند کاهشی را طی کند.

ابتدای هفته معاملات خودرو به نقطه صفر رسید/ پیش‌بینی کاهش قیمت خودرو در بازار
کد خبر: 471922
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۱۲:۲۳:۰۷

اعتمادآنلاین| سعید موتمنی در مورد وضعیت بازار خودرو در روزهای پایانی سال، اظهار داشت: تا یک ماه پیش مصرف کنندگان واقعی در بازار حضور داشتند اما از روز شنبه این هفته، هیچ مشتری ای در بازار نیست.

به گزارش مهر، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: معاملات در نقطه صفر قرار دارد و قیمت‌ها نیز همچنان ریزشی است؛ به عنوان مثال قیمت خودروی پراید 111 از 112 میلیون تومان به 100 تا 104 میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: قیمت‌ها به سطح آذر ماه رسیده و این روند نزولی ادامه خواهد داشت؛ باید توجه داشت که در صورت افزایش عرضه و کاهش نرخ دلار، قیمت خودرو در بازار کاهش بیشتری خواهد داشت و به زیر قیمت مصوب خواهد رسید.

موتمنی افزود: در همین راستا می‌توان به قیمت خودروی کوییک اتوماتیک اشاره کرد که در کارخانه 232 میلیون تومان است اما به دلیل افزایش عرضه از سوی کارخانه، نرخ در بازار به 198 تا 200 میلیون تومان رسیده است.

وی گفت: نکته مهم اینکه قیمت‌هایی که در آگهی‌های اینترنتی ثبت می‌شود نزدیک 5 یا 6 میلیون تومان بیشتر از بازار است و مصرف کننده در بازار می‌تواند خودرو را ارزان‌تر هم بخرد؛ به عنوان نمونه اگرچه قیمت خودروی پراید 111 در آگهی‌ها 104 تومان است اما در بازار می‌توان این خودرو را به قیمت 99 تا 100 تومان هم خریداری کرد.

موتمنی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سال جدید نیز قیمت‌ها کاهشی باشد.

قیمت خودروهای پرفروش در بازار به شرح جدول زیر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها