کد خبر: 472124
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۰:۲۵:۴۴
| |

سلیمی: هیات عالی نظارت مجمع باید به شورای نگهبان نظر مشورتی بدهد / قالیباف: نظرات هیات عالی درباره بودجه به شورای نگهبان فرستاده شده است

یک عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام نظر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص درباره لایحه بودجه گفت که آقایان می توانند نظرات مشورتی خود را به شورای نگهبان آن هم در موعد مقرر ارائه دهند نه این که نامه بنویسند و در فضای رسانه ای اعلام کنند که چند مورد ایراد داشته است.

سلیمی: هیات عالی نظارت مجمع باید به شورای نگهبان نظر مشورتی بدهد / قالیباف: نظرات هیات عالی درباره بودجه به شورای نگهبان فرستاده شده است
کد خبر: 472124
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۰:۲۵:۴۴

اعتمادآنلاین| علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 197 و و اصل 94 قانون اساسی در تذکر و اخطاری گفت: طبق قانون باید کلیه مصوبات مجلس به شورای نگهبان فرستاده شود و شورای نگهبان موظف است 10 روز این مسائل را با موازین شرعی و قانون اساسی انطباق دهد و چنانچه آن را مغایر ببیند برای تجدیدنظر آن را به مجلس برگرداند، اگر هم شورای نگهبان مغایرتی با قانون اساسی و شرع ندید، مصوبه قابل اجرا است.

به گزارش ایسنا، وی افزود : مجمع تشخیص نامه ای داده و گفته چند مورد از لایحه بودجه با سیاست های کلی مغایرت دارد حال اینکه مجمع باید نظر مشورتی خود را به شورای نگهبان بفرستد. طبق اصل 94 مجمع نمی تواند به این سبک و به صورت مستقیم به مجلس نامه بدهد، اگر نظر مشورتی دارد به شورای نگهبان بدهد.

این عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به ماده 197 آئین نامه مجلس گفت: این روشی که آقایان دارند اصلاح شود، اگر مسئله ای دارند باید درموعد مقرر نظرات خود را بگویند نه این که نامه بنویسند و در فضای رسانه ای اعلام کنند که چند مورد ایراد داشته است. آقایان می توانند نظرات مشورتی خود را به شورای نگهبان آن هم در موعد مقرر ارائه دهند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: اخطار شما وارد نیست چرا که طبق بند 2 اصل 110 قانون اساسی، اگر موردی باشد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص وظیفه دارد که نظرات خود را اعلام کند.

وی توضیح داد: هیات نظارت اگر موردی درباره سیاست های کلان داشته باشد از طریق شورای نگهبان باید آن را اعلام کند. هیات نظارت هم هیچ مکاتبه ای با مجلس نداشته بلکه نظراتش را به شورای نگهبان منتقل کرده است و شورای نگهبان به مجلس داده، دیروز این موارد را مطرح کردیم و با اعضای کمیسیون تلفیق هم جلسه ای داشتیم و مسیر قانونی طی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها