کد خبر: 473205
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۴ ۰۹:۱۵:۱۳
| |

شنا، شیرجه، واترپلو در سال 99/ حسرت المپیک!

فدراسیون شنا بعد از دست رفتن شانس کسب سهمیه المپیک توکیو در رشته واترپلو در سال 1399 به دنبال کسب سهمیه در دو رشته شنا و شیرجه است.

شنا، شیرجه، واترپلو در سال 99/ حسرت المپیک!
کد خبر: 473205
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۴ ۰۹:۱۵:۱۳

اعتمادآنلاین| رشته های آبی از المپیک ریو تاکنون موفقیت های زیادی را کسب کرده اند. تیم ملی واترپلو ایران در بازی های آسیایی بعد از 50 سال روی سکوی سوم ایستاد و در شنا و شیرجه نیز موفقیت هایی بدست آمد.

به گزارش ایسنا، در حالی که شانس کسب سهمیه المپیک توکیو برای تیم ملی واترپلوی ایران بسیار بالا بود ولی با شیوع کرونا و لغو مسابقات انتخابی المپیک این شانس از دست رفت تا حسرت المپیکی شدن به دل واترپلوی ایران بماند.

در حال حاضر امید فدراسیون برای حضور در المپیک به دو رشته شنا و شیرجه است. ایران که در المپیک ریو تنها یک ورزشکار در رشته شنا داشت که این سهمیه از طریق وایلدکارت کسب شده بود، اکنون به دنبال کسب سهمیه مستقیم است تا بتواند با کسب اولین سهمیه المپیک، در این رشته تاریخ سازی کند.

تعطیلی استخرها بزرگترین دغدغه شناگران

با شیوع کرونا در ایران فعالیت در رشته‌های آبی برای مدتی طولانی محدود شد و با بهتر شدن شرایط مجوز فعالیت استخرهای روباز، آن هم تنها برای برخی استان‌ها صادر شد. در این شرایط ملی‌پوشان سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو برای مدت حدود 9 ماه از حضور در استخر و انجام فعالیت آبی محروم بودند. این در حالی است که قبل از شیوع کرونا شانس المپیکی شدن در این سه رشته خیلی زیاد بود. البته استخرهای سرپوشیده از بهمن در استان‌های زرد مجوز بازگشایی گرفتند و فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو نیز برای آغاز لیگ فراخوان داد اما همچنان فعالیت استخرها در برخی استان ها محدود است.

شانس المپیکی شدن واترپلوی ایران از دست رفت

با شیوع کرونا در جهان مسابقات انتخابی المپیک واترپلو لغو شد و فینا قزاقستان را به عنوان نماینده آسیا برای المپیک معرفی کرد که سبب شد فدراسیون ایران نسبت به این موضوع به فینا شکایت کند. هرچند که فدراسیون شنا ایران تلاش و رایزنی های زیادی برای برگزاری مسابقه انتخابی مقابل قزاقستان انجام داد اما بی نتیجه بود و در نهایت قزاقستان مسافر توکیو شد. واترپلوی ایران در این دوره از المپیک با توجه به میزبانی ژاپن شانس زیادی برای المپیکی شدن داشت اما به دلیل شیوع کرونا و بدون انجام هیچ مسابقه انتخابی شانس المپیکی شدن را از دست داد.

امید کسب سهمیه در دو رشته شنا و شیرجه

با توجه به پیشرفت رکورد شناگران و فاصله بسیار نزدیک با رکورد ورودی المپیک امید کسب سهمیه المپیک در شناگران ایرانی بیشتر شد. متین بالسینی، مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو، سینا غلامپور و علیرضا یاوری ملی پوشانی هستند که تنها چند صدم با ورودی المپیک اختلاف دارند و شانس کسب سهمیه المپیک را دارند. البته شیوع کرونا سبب تعطیلی یکساله استخرها شد و در کسب نتیجه بی تاثیر نخواهد بود. همچنین در شیرجه نیز حمید کریمی و مجتبی ولی پور از شانس های کسب سهمیه هستند که قرار است به مسابقات انتخابی المپیک اعزام شوند.

شناگران چشم انتظار مسابقات انتخابی المپیک

با شیوع کرونا در جهان همه مسابقات انتخابی المپیک لغو شدند. فدراسیون جهانی شنا سرانجام در اسفند ماه تاریخ مسابقات انتخابی المپیک را به طور قطعی مشخص کرده است و ملی پوشان ایرانی که مدت زیادی از میادین مسابقه دور شده اند چشم انتظار برگزاری مسابقات بین المللی و انتخابی المپیک هستند تا بتوانند با کسب سهمیه المپیک برای حضور موفق در المپیک آماده شوند.

شروع تمرینات تیم ملی واترپلو برای بازی های آسیایی

بعد از دست رفتن سهمیه المپیک و با مشخص شدن شرایط تمرینات تیم ملی واترپلو تعطیل نشد. سرمربی صربستانی تیم ملی به ایران آمد تا اردوهای این تیم برای حضور در بازی های آسیایی آغاز شود. برنامه کادرفنی تیم واترپلو انجام تمرینات مستمر برای موفقیت هر چه بیشتر در بازی های آسیایی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها