کد خبر: 473920
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ورزشکارانی که ابتدای سال 1400 کرونا گرفتند

فرزاد مجیدی در بیمارستان بستری شد. این اولین خبر بد ورزشی در سال 1400 بود. مجیدی اما تنها عضو خانواده ورزش ایران نبود که در آغاز سال جدید به ویروس کرونا مبتلا شد. علاوه بر او، جواب تست هشت عضو دیگر تیم استقلال نیز مثبت شد؛ اما زنجیره ابتلای ورزشکاران ایرانی به ویروس کرونا همین‌جا پایان نیافت: امیدرضا روانخواه و برادران محمودی نیز دیگر ورزشکارانی بودند که در نوروز 1400 به ویروس کرونا مبتلا شدند.

ورزشکارانی که ابتدای سال 1400 کرونا گرفتند
کد خبر: 473920
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرزاد مجیدی در بیمارستان بستری شد. این اولین خبر بد ورزشی در سال 1400 بود. مجیدی اما تنها عضو خانواده ورزش ایران نبود که در آغاز سال جدید به ویروس کرونا مبتلا شد. علاوه بر او، جواب تست هشت عضو دیگر تیم استقلال نیز مثبت شد؛ اما زنجیره ابتلای ورزشکاران ایرانی به ویروس کرونا همین‌جا پایان نیافت: امیدرضا روانخواه و برادران محمودی نیز دیگر ورزشکارانی بودند که در نوروز 1400 به ویروس کرونا مبتلا شدند.

05

شیوع ویروس کرونا در استقلال

هنوز چند روز از آغاز سال جدید نگذشته بود که جواب تست کرونای مهدی قایدی مثبت شد. او که به همراه رشید مظاهری و عارف غلامی به تیم ملی دعوت شده بود بعد از مثبت شدن تست کرونایش مجبور به خانه‌نشینی شد تا نگرانی اردوی استقلال را فرا گیرد. همان زمان که همه درگیر بیماری قایدی بودند رسانه‌ها خبر از مثبت شدن تست کرونای سیاوش یزدانی دیگر بازیکن استقلال دادند. خبری که خیلی زود تکذیب شد تا کمی خیال فرهاد مجیدی و کادر فنی جدید استقلال راحت شود.

اما داستان کرونا و بازیکنان استقلال به همین‌جا ختم نشد؛ بعد از گرفتن تست از بازیکنان تیم ملی مشخص شد رشید مظاهری و عارف غلامی نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این 2 بازیکن اردوی تیم ملی را ترک کردند و راهی قرنطینه شدند تا جمع کرونایی‌های استقلال به عدد سه برسد. به غیر از این بازیکنان تست کرونای بابک مرادی، حسین حسینی، فراز کمالوند، فرزاد مجیدی، بهزاد غلامپور و محمد کاظمی مدیررسانه‌ای استقلال نیز مثبت شد تا این تیم در شرایطی بحرانی قرار گیرد. در این بین وضعیت جسمی فرزاد مجیدی بدتر از باقی افراد بود و به همین خاطر کمک‌سرپرست تیم استقلال در بیمارستان بستری شد.

بررسی‌ها مشخص کرد بابک مرادی اولین بازیکن استقلال بوده که مبتلا به ویروس شده است. این بازیکن قبل از سفر استقلال به تبریز برای دیدار با ماشین‌سازی مبتلا به ویروس بوده و علائمی داشته، اما از گفتن این مساله به کادر فنی و کادر پزشکی استقلال صرف نظر کرده است. این رفتار بابک مرادی باعث ناراحتی فرهاد مجیدی شده و حالا او تصمیم دارد این هافبک جوان را به دلیل رفتار غیرمسئولانه جریمه کند.

امیدرضا روانخواه، دیگر ورزشکار کرونایی سال 1400

هنوز فوتبال ایران در شوک شیوع ویروس کرونا در اردوی آبی‌های پایتخت بود که خبر آمد امیدرضا روانخواه بازیکن پیشین استقلال نیز به ویروس کرونا مبتلا شده است. طبق آخرین اخبار متاسفانه بخشی از ریه امیدرضا روانخواه درگیر ویروس کووید-19 شده و به همین خاطر در بیمارستان بستری شده است.

04

کرونا به والیبال هم رسید

اما کرونا تنها فوتبالی‌ها را درگیر نکرده است؛ بهنام و شهرام محمودی دیگر ورزشکارانی هستند که در آغاز سال 1400 به کرونا مبتلا شده‌اند. طبق گفته شهرام محمودی، این 2 برادر در روزهای ابتدایی سال جدید به این ویروس مبتلا شده‌اند و نزدیک به هشت روز است که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. البته طبق گفته شهرام محمودی، 20 درصد از ریه‌ برادرش بهنام درگیر این ویروس شده و او اکنون تحت نظر پزشک است.

واکسیناسیون ورزشکاران چه زمانی آغاز می‌شود؟

واکسیناسیون افراد در اکثر کشورهای جهان آغاز شده است و دولت‌ها تلاش دارند تا هرچه سریع‌تر این دوره را به پایان برسانند تا زندگی دوباره به روال عادی بازگردد. در ایران هم واکسیناسیون کادر درمان آغاز شده اما روند آن بسیار کند است، اتفاقی که ناراحتی مردم را نیز در پی داشته است. البته مسئولان وزارت بهداشت و کمیته مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرده‌اند واکسیناسیون گسترده از خردادماه آغاز خواهد شد. در این میان مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، از آغاز واکسیناسیون ورزشکاران از نیمه فروردین‌ماه خبر داده است. او در این باره گفته: «با هماهنگی انجام‌شده با وزارت بهداشت از 15 فروردین واکسیناسیون ورزشکاران پارالمپیکی آغاز خواهد شد و پس از آن هم ورزشکاران المپیکی ایران واکسینه خواهند شد تا به امید خدا با خیال آسوده‌تری خودشان را برای رویدادهای پیش رو از جمله المپیک آماده کنند.»

هرچند این واکسیناسیون تنها به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی ایران محدود می‌شود، اما همین میزان کم هم می‌تواند خبری خوب برای جامعه ورزش ایران باشد. اما تا آغاز گسترده واکسیناسیون هم ورزشکاران هم باقی مردم ایران باید بدانند تنها راه جلوگیری از ابتلا به این ویروس رعایت اصول بهداشتی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها