کد خبر: 473957
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ۰۸:۲۸:۳۳
| |

بیانیه مشترک سعودی -عراقی پس از سفر الکاظمی به ریاض

نخست‌وزیر عراق که در راس هیاتی رسمی و بنا به دعوت ملک سلمان، پادشاه عربستان راهی ریاض شده بود با انتشار توئیتی هدف از این سفر را تقویت روابط و گسترش مناسبات دو کشور اعلام کرد.

بیانیه مشترک سعودی -عراقی پس از سفر الکاظمی به ریاض
کد خبر: 473957
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ۰۸:۲۸:۳۳

اعتمادآنلاین| تلویزیون العربیه از دیدار نخست وزیر عراق با پادشاه عربستان و دیگر مقامات ریاض خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق که عصر دیروز در راس هیاتی رسمی و بنا به دعوت ملک سلمان، پادشاه عربستان راهی ریاض شده بود با انتشار توئیتی هدف از این سفر را تقویت روابط و گسترش مناسبات دو کشور اعلام کرد.

دو طرف در بیانیه مشترکی بر تداوم مبارزه علیه داعش تأکید کردند.در این بیانیه بر مواردی همچون اهمیت هماهنگی در عرصه‌های سیاسی، امنیتی و تجاری، تشکیل صندوق مشترک با سرمایه 3 میلیارد دلار که ضامن مشارکت بخش خصوصی دو طرف است، تقویت فرصت‌های سرمایه گذاری شرکت‌های سعودی در عراق، و اتمام پروژه اتصال برق بین عراق و عربستان به خاطر اهمیت آن برای دو کشور تاکید شد.

ضرورت تلاش برای حمایت از امنیت و ثبات در منطقه و ادامه هماهنگ‌سازی‌ها در زمینه نفت، حمایت عراق از طرح پیشنهادی عربستان برای پایان دادن به بحران یمن، و حمایت عراق از دو طرح سعودی موسوم به طرح سبز و خاورمیانه سبز از دیگر موارد این بیانیه بود.

این بیانیه همچنین همه کشور‌های را به پایبندی به اصل حسن همجواری دعوت می‌کند.

پیش از آن نیز وزیر کشور عربستان در نشستی خبری تصریح کرد امنیت عراق بخش جدا نشدنی امنیت عربستان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها