کد خبر: 474141
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۰۸:۴۷:۵۱
| |

دیدار بی‌نتیجه بنت با نتانیاهو برای تشکیل دولت

دیدار رئیس حزب «یمینا» رژیم صهیونیستی با نخست‌وزیر این رژیم برای تشکیل دولت بی‌نتیجه ماند.

دیدار بی‌نتیجه بنت با نتانیاهو برای تشکیل دولت
کد خبر: 474141
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۰۸:۴۷:۵۱

اعتمادآنلاین| نفتالی بنت، رئیس حزب «یمینا» رژیم صهیونیستی جمعه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در راستای تلاش‌ها برای تشکیل دولت دیدار کرد اما این دیدار بی نتیجه ماند. بنت گفته بود که قصد دارد هرچه سریع‌تر دولت تشکیل دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وی قرار است امروز(شنبه) با یائیر لاپید، رهبر حزب «آینده‌ای هست» برای بررسی امکان تشکیل ائتلاف حاکم دیدار کند.

بنت بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه مارس خواهان تصدی پست نخست‌وزیری در چارچوب یک توافق نوبتی با نتانیاهو یا لاپید شد. این درحالی است که حزب وی تنها به هفت کرسی دست یافت و حزب لیکود با رهبری نتانیاهو به 30 کرسی و حزب آینده‌ای هست به 17 کرسی دست یافتند.

با این حال حزب بنت یک حزب دارای اهمیت است و نتانیاهو یا لاپید برای تشکیل دولت به حمایت وی نیاز دارند.

پیش‌بینی می‌شود که نتانیاهو با دادن هر پستی که بنت بخواهد موافقت کند اما با نخست‌وزیری به صورت نوبتی موافقت نخواهد کرد.

به گفته منابع اسرائیلی حزب نتانیاهو با جدعون ساعر، رهبر حزب «امید نو» که از لیکود جدا شده دیدار نخواهد کرد تا ابتدا مشخص شود بنت از وی حمایت می‌کند یا خیر.

نزدیکان بنت اعلام کردند که وی قصد دارد از این مسئله اطمینان حاصل کند که آیا حزب «صهیونیسم افراطی» آماده پیوستن به لیست متحد عربی با ریاست منصور عباس است یا خیر. رهبر این حزب تماس تلفنی نتانیاهو را به دلیل تغییر موضعش نسبت به منصور عباس و حزبش پاسخ نداد.

از سوی دیگر منابع اعلام کردند برای اولین بار در اسرائیل وزارت دادگستری و دستگاه قضایی وزیری ندارد. پیشتر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به صورت موقت این پست را برعهده گرفته بود اما روز جمعه دوره وی به پایان رسید.

با توجه به خالی بودن این پست تدوین قوانین دولتی از طریق کمیته وزارتی ممکن نیست چراکه معمولا وزیر دادگستری ریاست این کمیته را برعهده دارد. همچنین دیگر امکان عفو زندانیان و تحویل مجرمان به خارج و حتی برگزاری نشست کابینه امنیتی ممکن نیست.

گانتس در نامه خداحافظی خود از این منصب نتانیاهو را مسئول عدم تعیین یک وزیر ثابت برای وزارت دادگستری دانست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها