کد خبر: 474845
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۶:۳۴:۴۷
| |

نتانیاهو: مبارزه علیه ایران به پایان نرسیده است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارنظر خود پای ایران را به مسائل داخلی رژیم صهیونیستی کشیده است و گفته که مبارزه علیه ایران به پایان نرسیده است و اسرائیل برای مقابله با چالش‌ها به یک دولت راست‌گرای باثبات نیاز دارد.

نتانیاهو: مبارزه علیه ایران به پایان نرسیده است
کد خبر: 474845
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۶:۳۴:۴۷

اعتمادآنلاین| انتخابات پارلمانی برای چهارمین بار در چهار سال گذشته در اوایل فروردین در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و متحدان او در تشکیلات سیاسی جریان راست باز هم نتوانستند اکثریت لازم پارلمانی برای تشکیل دولت را بدست آورند. بدین ترتیب بن بست سیاسی ایجاد شده در رژیم صهیونیستی که سال گذشته پس از ائتلاف شکننده لیکود با آبی سفیدها برای تشکیل دولت به صورت موقت مرتفع شده بود، باز هم ادامه یافت و و همین امر شرایط آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو را به خطر انداخته است. اکنون سرنوشت نتانیاهو تا حد زیادی به تصمیم منصور عباس، رهبر حزب اسلامگرای عرب موسوم به «موحده»، بستگی دارد.

به گزارش ایرنا، اما نتانیاهو به هر دستاویزی متوسل می‌شود تا بتواند دولتی راست گرا و تندرو تشکیل دهد. وی در جدیدترین اظهار نظر خود پای ایران را به مسائل داخلی رژیم صهیونیستی کشیده است و گفته که مبارزه علیه ایران به پایان نرسیده است و اسرائیل برای مقابله با چالش‌ها به یک دولت راستگرای باثبات نیاز دارد.

او درتوییتی نوشته است: مبارزه در راه حقمان و در دفاع از خود و مقابله با ایران که خواهان بازگشت به توافق هسته‌ای است، در برابر این چالش‌ها و فرصت‌های عظیمی که با آن روبرو هستیم، اکنون نیاز به یک دولت راستگرای باثباتی داریم تا از تمام شهروندان اسرائیلی برای چندین سال حفاظت کنیم.

چندماه است که شکست ملال‌انگیز استراتژی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه تهران که خروج از برجام و اعمال فشار حداکثری بود بر همگان آشکار شده است. با این حال نتانیاهو همچنان تلاش می‌کند که از کارت ایران هراسی برای حل مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی استفاده کند.

پیش از برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی، ایهود اولمرت در یک مقاله به نقد تند عملکرد دوران نخست وزیری نتانیاهو پرداخت و نخست وزیر فعلی را عامل بزرگترین شکست سیاسی و امنیتی تاریخ رژیم صهیونیستی از بدو تاسیس معرفی کرد.

اولمرت در این مقاله نوشت: نتانیاهو پس از انتخابات 2009 تصمیم گرفت که جلوگیری از تبدیل ایران به یک قدرت هسته‌ای را در راس لیست اولویت‌های دولت خود قرار دهد. نتانیاهو فکر می‌کرد که او تعیین کننده تمامی اهداف مبارزه جویانه اسرائیل و کل جامعه جهانی است. اما اقدامات وی منجر به شکستی کامل شد، بزرگترین و دردناکترین شکست سیاسی امنیتی اسرائیل از بدو تأسیس تاکنون.

بر اساس گزارش‌ها رهبران حزب لیکود شخص نتانیاهو را عامل ناکامی اخیر در انتخابات می‌دانند و اعضای ارشد حزب راستگرای لیکود عمده انتقادات متوجه این مسأله کرده‌اند که نتانیاهو بدون مشورت و کمک‌خواهی از اعضای حزب لیکود، روند انتخابات را به پیش برده است. منتقدان نتانیاهو می‌گویند که شرایط در انتخابات کنست، در مقایسه با چند انتخابات گذشته بسیار مطلوب بوده و نتانیاهو باید می‌توانست به راحتی اکثریت آرا را از آن خود کند، اما شکست خورد.

اختلاف اعضای حزب لیکود با نتانیاهو نشان می‌دهد که اکنون او در داخل رژیم صهیونیستی نیز با انتقادات فراوانی روبرو است و به همین دلیل چاره ای جز متوسل شدن به موضوعاتی چون دشمنی با ایران ندارد. یک دهه حضور نتانیاهو در عرصه قدرت، رژیم اسرائیل را بیش از هر زمان دیگر منزوی‌ کرده است. نتانیاهو در یک دهه اخیر تمرکز سیاست خارجی خود را بر مبنای مقابله با برنامه اتمی ایران قرار داده است و حالا به نقطه‌ای رسیده که در مسائل داخلی و برای تشکیل یک دولت راست‌گرای یکدست موضوع دشمنی با ایران را به میان می‌کشد.

عملکرد نامناسب و بحث برانگیز نتانیاهو در چند سال گذشته از جمله موضوع فساد مالی و سوء استفاده وی از قدرت بزرگترین ضربه بر پیکره حزب لیکود وارد ساخته است. پرونده‌های گوناگون فساد نتانیاهو و همسرش که در رسانه ها به «پرونده های 1000»، «2000»، «3000» و «4000» معروف است در این مدت سبب شده است محبوبیت حزب لیکود که وی ریاست آن را بر عهده دارد، به شدت کاهش یابد، بسیاری از تحلیلگران رژیم صهیونسیتی بر این باورند که نتانیاهو در جایی که رهبری این حزب بر عهده دارد با عملکرد سوء اش وجهه لیکود را تخریب و در قامت بزرگ‌ترین دشمن کاری‌ترین ضربه را بر وجهه آن وارد کرده است.

نتانیاهو تنها نخست وزیر صهیونیستی است که در تاریخ نامشروع این رژیم در طول دوران حکمرانی‌اش متهم به جرائمی مانند فساد و اختلاس است. در همین راستا اظهارات تند و تهدیدآمیز علیه ایران دیگر هیچ کمکی به نتانیاهو نخواهد کرد. او از رهگذر تهدید ایران، اهداف گوناگونی را دنبال می‌کند ولی اینگونه اظهار نظرها مشکلات داخلی نتانیاهو در رژیم صهیونیستی را حل نمی‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها