کد خبر: 474990
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۰:۳۰:۴۲
| |

محمد اشرف غنی:

جامعه بین‌المللی باید ضمانت‌های لازم را برای تامین صلح پایدار در افغانستان بدهد

رئیس جمهور افغانستان ضمن تاکید بر پایان جنگ در این کشور گفت: جامعه بین‌المللی باید ضمانت‌های لازم را برای تامین صلح پایدار و ختم جنگ در افغانستان بدهد.

جامعه بین‌المللی باید ضمانت‌های لازم را برای تامین صلح پایدار در افغانستان بدهد
کد خبر: 474990
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۰:۳۰:۴۲

اعتمادآنلاین| محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان ضمن تاکید بر پایان جنگ در این کشور گفت: جامعه بین‌المللی باید ضمانت‌های لازم را برای تامین صلح پایدار و ختم جنگ در افغانستان بدهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی اظهار داشت: ادامه جنگ و خونریزی برای ما قابل قبول نیست. ما خواهان صلح عادلانه و پایدار در کشور هستیم و هدف مطلوب ما افغانستان مستقل، مردم سالار و متحد است و باید انقطاع به میان نیاید.

رئیس جمهور افغانستان با بیان اینکه قانون اساسی به عنوان وثیقه ملی، قاعده بازی ما است افزود: اکنون فرصت صلح نسبت به چهار دهه گذشته، بی‌نظیر است، دنیا در کنار ما قرار دارد، ما به صلح می‌رسیم و باید با عقل و تدبیر به پیش برویم.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که نشست سرنوشت ساز صلح افغانستان در تاریخ 27 حمل/ فروردین در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

گفته می‌شود که در این نشست طرف‌های دخیل در قضایای افغانستان با نظارت سازمان ملل متحد روی ساختار سیاسی افغانستان بحث و توافق خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها