کد خبر: 474994
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۰:۳۸:۴۰
| |

چین:

مانورهای دریایی نزدیک تایوان به امری منظم تبدیل می‌شوند

نیروی دریایی چین اواخر روز دوشنبه اعلام کرد، یک ناوگروه چینی مشغول انجام مانور در نزدیکی تایوان است و چنین مانورهایی تبدیل به امری عادی و منظم خواهند شد؛ اقدامی که نشانه‌ای از تشدید بیشتر تنش‌ها در نزدیکی تایوان است که پکن آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند.

مانورهای دریایی نزدیک تایوان به امری منظم تبدیل می‌شوند
کد خبر: 474994
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۰:۳۸:۴۰

اعتمادآنلاین| همزمان با افزایش تلاش‌های پکن برای دفاع از حاکمیت خود بر تایوان، این جزیره دموکراتیک از افزایش فعالیت‌های نظامی چین در نزدیکی‌اش در ماه‌های اخیر انتقاد کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی چین اعلام کرد: این ناوگروه به رهبری ناو هواپیمابر «لیائونینگ» مانورهای «معمول و منظمی» را در آب‌های نزدیک به تایوان انجام می‌دهد.

به گفته نیروی دریایی چین، هدف از این مانور تقویت توانایی‌های نیروی دریایی چین برای تضمین حاکمیت ملی، امنیت و توسعه منافع است.

نیروی دریایی چین بدون ارائه جزئیات گفت: مانورهای مشابهی به صورت منظم در آینده برگزار خواهند شد.

این بیانیه چین پس از آن منتشر شد که وزارت دفاع تایوان گزارش داد که نیروی هوایی چین به منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره با هشت جنگنده و دو هواپیمای دیگر که یکی در کانال استراتژیک «باشی» پرواز می‌کرده، وارد شده است.

وزارت دفاع ژاپن نیز روز یکشنبه اعلام کرده بود که ناو هواپیمابر چینی «لیائونینگ» به همراه پنج کشتی اسکورت در مسیرش به سمت اقیانوس آرام از «تنگه میاکو» گذر کرده است.

تایوان حساس‌ترین موضوع قلمرویی چین محسوب می‌شود. چین هرگز استفاده از زور برای تحت کنترل درآوردن تایوان را رد نکرده است.

در همین حال، نیروی دریایی آمریکا نیز به نشانه مقاومت و ایستادگی در برابر اقدامات تهاجمی پکن، مانورهایی را در آب‌های سواحل چین برگزار کرده است.

اندیشکده «ابتکارعمل کاوش دریای چین جنوبی» روز یکشنبه گزارش داد که ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت نیروی دریایی آمریکا از طریق تنگه «ملاکا» وارد دریای چین جنوبی شده است.

در همان روز ناوشکن یو اس اس ماستین در دریای چین شرقی در نزدیکی دلتای رود یانگ تسه و شهرهای شانگهای و هانگژو حرکت کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها