کد خبر: 475941
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۳:۳۸:۰۰
| |

محمد کاظم بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری:

کاهش 13 درصدی موجودی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در شعب تجدیدنظر نیز در حالی که در پایان سال 98 با 19 هزار و 775 پرونده مانده مواجه بودیم این تعداد پرونده در پایان سال 99 به 17 هزار و 45 پرونده رسید که نشان دهنده کاهش 13 درصدی موجودی پرونده هاست.

کاهش 13 درصدی موجودی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری
کد خبر: 475941
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۳:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کاظم بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری، صبح امروز در نطق پیش از دستور جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری، با اشاره به اینکه در سال گذشته با وجود بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که از سوی ستاد ملی کرونا مبنی برنحوه حضور حداقلی کارمندان به همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ابلاغ شده بود، گفت: با وجود افزایش ورودی پرونده‌ها در سال گذشته نسبت به سال 1398، با برنامه عملیاتی و عمل جهادی قضات و کارمندان دیوان عدالت اداری، عملکرد قابل دفاعی در رسیدگی به پرونده‌ها داشته ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهرامی به پرونده‌های وارده به شعب بدوی و تجدیدنظر اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده‌های وارده به شعب بدوی در سال گذشته، 167 هزار و 612 فقره می‌باشد و تعداد 177 هزار و 536 پرونده نیز در این شعب مختومه شده است. همچنین وارده‌های تجدیدنظر در سال گذشته 81 هزار و 17 پرونده است که تعداد 82 هزار و 845 پرونده مختومه شده است که حاکی از تلاش و زحمات همکاران در شعب است.

بهرامی تعداد پرونده‌های وارده به شعب اجرای احکام در سال گذشته را 11 هزار و 908 مورد دانست و افزود: تعداد 15 هزار و 989 پرونده در سال گذشته در شعب اجرای احکام مختومه شده است که این نشان از همکاری دستگاه‌ها در اجرای احکام دیوان عدالت اداری می‌باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری به کاهش چشمگیر پرونده‌های مانده نیز اشاره کرد و گفت: در پایان سال 98 در شعب بدوی 77 هزار و 286 پرونده مانده بود که این رقم در پایان سال 99 به 70 هزار و 779 پرونده رسید و موجودی پرونده‌ها در شعب بدوی 9 درصد کاهش یافت و در شعب تجدیدنظر نیز در حالی که در پایان سال 98 با 19 هزار و 775 پرونده مانده مواجه بودیم این تعداد پرونده در پایان سال 99 به 17 هزار و 45 پرونده رسید که نشان دهنده کاهش 13 درصدی موجودی پرونده هاست.

رئیس دیوان عدالت اداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقض آراء در شعب تجدیدنظر گفت: در سال جاری باید با دقت و اهتمام بیشتر و با استفاده از سامانه ساعد (رای صحیح)، آراء متقن صادر شود و نقض آراء به حداقل ممکن برسد.

گفتنی است در سال گذشته با هدف رفع اطاله دادرسی در هیات عمومی، جلسات هفته‌ای دوبار در روز‌های شنبه و سه شنبه به صورت آنلاین و الکترونیکی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها