کد خبر: 478433
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۶:۱۰:۵۹
| |

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین:

پوتین برنامه‌ای برای دیدار با اعضای دولت چک ندارد

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس‌جمهور روسیه برنامه‌ای برای گفت‌وگو با اعضای دولت جمهوری چک در پی وخیم شدن اوضاع دو کشور ندارد. ما اقدامات پراگ را غیرمنطقی و مضر برای روابط دوجانبه می‌دانیم. ما معتقدیم که این کار دور از عقل سلیم است.

پوتین برنامه‌ای برای دیدار با اعضای دولت چک ندارد
کد خبر: 478433
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۶:۱۰:۵۹

اعتمادآنلاین| دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز سه‌شنبه (31 فروردین ماه) در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برنامه‌ای برای گفت‌وگو با اعضای دولت جمهوری چک در پی وخیم شدن اوضاع دو کشور ندارد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پسکوف در پاسخ به سوالات مربوطه گفت: چنین برنامه‌هایی وجود ندارد.

مسکو، تصمیم پراگ برای اخراج دیپلمات‌های روسی را برای روابط دو جانبه مضر دانست.

پسکوف خاطرنشان کرد: «ما اقدامات پراگ را غیرمنطقی و مضر برای روابط دو جانبه می‌دانیم. ما معتقدیم که این کار دور از عقل سلیم است.»

پسکوف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مسکو ادعا‌های پراگ درباره دست داشتن دو تبعه روسی در آتش سوزی انبار مهمات در جمهوری چک در سال 2014 را قبول دارد یا خیر، گفت: «چنین ادعا‌های پوچی قابل بررسی نیست. اتهامات بی اساس پراگ کاملا ناپسند است.»

روز شنبه، دولت چک اخراج 18 کارمند سفارت روسیه در پراگ را به اتهام نقش داشتن دو افسر اطلاعاتی روسیه در آتش سوزی انبار مهمات در سال 2014 اعلام کرد. روسیه نیز در واکنش به اقدامات پراگ 20 نفر از کارمندان سفارت چک در مسکو را اخراج کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها