کد خبر: 478654
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

سفیر ایران در پاکستان:

سفر قریشی فصل جدیدی در روابط دوجانبه است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: سفر کنونی «شاه محمود قریشی» به تهران بخشی از تداوم دیپلماسی سطح بالای دو کشور برای توسعه روابط و همکاری‌ها به ویژه در بخش تجارت و مراودات مرزی است.

سفر قریشی فصل جدیدی در روابط دوجانبه است
کد خبر: 478654
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید محمدعلی حسینی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با اشاره به توسعه مناسبات دو کشور طی سال‌های اخیر و آمادگی تهران برای گسترش همکاری‌های همه‌جانبه با اسلام‌آباد، گفت: سفر وزیر امور خارجه پاکستان به ایران فصل جدیدی را در روابط دو کشور رقم می‌زند.

به گزارش ایرنا، حسینی افزود: سفر کنونی "شاه محمود قریشی" به تهران بخشی از تداوم دیپلماسی سطح بالای دو کشور برای توسعه روابط و همکاری‌ها به ویژه در بخش تجارت و مراودات مرزی است.

وی با بیان اینکه بازدید وزیر امور خارجه پاکستان از کشورمان کمتر از 6 ماه از یازدهمین سفر دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران به اسلام‌آباد انجام می‌شود، اظهار داشت: تبادل هیات‌های بلندپایه میان دو کشور همسایه بیانگر عزم جدی سران ایران و پاکستان برای افزایش تعاملات و رفع موانع در مسیر همکاری‌های دوجانبه است.

حسینی تاکید کرد: دستور کار سفر آقای قریشی شناسایی راه‌های جدید برای تقویت تجارت دوجانبه، افزایش تجارت مرزی، بررسی طرح احداث بازارچه‌های مرزی و افتتاح گذرگاه مرزی بیشتر است.

وی افزود: رایزنی‌های منطقه‌ای و بین المللی تهران و اسلام‌آباد به ویژه درخصوص صلح و ثبات افغانستان همواره بخشی از دیپلماسی دو کشور بوده است و در این سفر مقام‌های ایران و پاکستان درباره مواضع یکدیگر در خصوص صلح افغانستان تبادل نظر خواهند کرد.

سفیر ایران در پاکستان اظهار داشت: خبرهای خوشی درخصوص توسعه تجارت میان دو کشور در راه است و طرفین مصمم به همکاری نزدیک برای دستیابی به منافع مشترک و تقویت ارتباطات مردمی هستند.

وی افزود: ایران اقدامات لازم در مرزهای مشترک با پاکستان در بحث بازارچه‌های مرزی و توسعه زیرساخت‌ها را انجام داده و ما امیدواریم با سفر وزیر امور خارجه پاکستان شاهد اقدامات متقابل کشور همسایه در گذرگاه‌های مشترک مرزی و فعالیت به موقع بازارچه‌های مرزی باشیم.

حسینی گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از منافع و نگرانی‌های مشترکی در منطقه برخوردارند، افغانستان نیز فرصتی برای تقویت تعاملات منطقه‌ای دو کشور در جهت کمک به استقرار صلح در این کشور مشترک همسایه است.

وزیر امور خارجه پاکستان برای انجام سفر 3 روزه رسمی روز گذشته وارد تهران شد. وی که امروز ظهر با رئیس جمهوری ایران دیدار کرد، قرار است با وزیر امور خارجه و رئیس مجلس کشورمان نیز دیدار کند.

همزمان با این سفر، سومین گذرگاه مرزی مشترک با جمهوری اسلامی ایران در منطقه مند (پاکستان) و پیشین (ایران) ساعاتی پیش با حضور مقامات ارشد دو کشور افتتاح شد.

این سومین سفر وزیر امور خارجه پاکستان به ایران در طول 3 سال گذشته است. قریشی در سوم دیماه 97 و 21 دیماه 1398 دو سفر رسمی به ایران داشت.

وی در آخرین سفر خود ضمن حضور در مشهد مقدس و پس از زیارت بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) به تهران رفت و سپس دیدارهای مهمی با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان انجام داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها