کد خبر: 479202
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۷:۱۸:۰۰
| |

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل:

رهبران لبنان بدون تأخیر بیشتر دولت تشکیل دهند

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در گزارشی که به شورای امنیت این سازمان تحویل داد ، از رهبران لبنان خواست تا بدون تأخیر بیشتر دولت تشکیل دهند.

رهبران لبنان بدون تأخیر بیشتر دولت تشکیل دهند
کد خبر: 479202
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۷:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیرکل سازمان ملل از رهبران سیاسی لبنان خواست بدون تأخیر و به منظور مقابله با بحران فعلی در این کشور هرچه سریع تر دولت تشکیل دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در گزارشی که به شورای امنیت این سازمان تحویل داد ، از رهبران لبنان خواست تا بدون تأخیر بیشتر دولت تشکیل دهند.

گوترش تأکید کرد که "زمان آن فرا رسیده رهبران لبنان مسئولیت های خود را به عهده بگیرند و دولتی را تشکیل دهند که قادر به انجام اصلاحات لازم برای پاسخگویی سریع به نیازها و خواسته های مردم لبنان باشد."

وی هشدار داد: "سرخوردگی از رکود سیاسی و بحران اقتصادی می تواند به خشونت بیشتر منجر شود و ثبات لبنان را تهدید کند."

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: در برابر این ناامیدی ، من از رهبران لبنان می خواهم که به نفع مردم عمل کرده و با توجه به وضعیت فاجعه باری که لبنان در آن به سر می برد فورا و بدون تأخیر بیشتر دولت تشکیل دهند.

به رغم گذشت بیش از هشت ماه از انفجار مهیب در بندر بیروت که به استعفای دولت حسان دیاب انجامید هنوز دولتی در لبنان تشکیل نشده است.

در همین رابطه ، دبیرکل سازمان ملل گفت: "انجام تحقیقات مستقل، جامع و شفاف در مورد انفجار بندر بیروت ، طبق خواسته مردم لبنان برای پاسخگویی عوامل انفجار، مهم است."

وی همچنین ضمن هشدار درباره سلاح های خارج از کنترل دولت از رژیم صهیونیستی خواست نیروهای خود را که در شمال خط آبی مستقر کرده، عقب بکشد و تجاوزات خود به حریم هوایی لبنان را سریعاً متوقف کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها