کد خبر: 479284
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۹:۰۴:۰۰
| |

پارلمان اروپایی:

روابط ترکیه با اتحادیه اروپا به پایین‌ترین سطح خود رسیده است

قانونگذاران اروپایی اعلام کردند که اظهارات شدید و تحریک آمیز ترکیه علیه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و سیاست خارجی خصمانه‌اش به ویژه در قبال یونان و قبرس روابط بین آنکارا و اتحادیه اروپا را در پایین ترین سطح خود قرار داده است.

روابط ترکیه با اتحادیه اروپا به پایین‌ترین سطح خود رسیده است
کد خبر: 479284
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۹:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| پارلمان اروپایی در گزارش جدیدی اعلام کرد، روابط بین ترکیه و اتحادیه اروپا در پایین‌ترین سطح خود قرار گرفته چون آنکارا خودش را از ارزش‌های اروپایی دور نگه می‌دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ این گزارش روز پنجشنبه با 49 رای موافق، چهار رای مخالف و 14 رای ممتنع تایید شد.

قانونگذاران اروپایی همچنین به این نکته اشاره کردند که اظهارات شدید و تحریک آمیز ترکیه علیه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و سیاست خارجی خصمانه‌اش به ویژه در قبال یونان و قبرس روابط بین آنکارا و اتحادیه اروپا را در پایین ترین سطح خود قرار داده است.

پارلمان اروپا همچنین هشدار داد، با وجود آنکه ترکیه به دنبال پیوستن به اتحادیه اروپاست،‌ اما دولت آنکارا خودش را به عمد از ارزش‌ها و معیارهای این اتحادیه در سال‌های اخیر دور کرده است.

در ادامه این گزارش همچنین به بی اعتنایی ترکیه در قبال تحقق اصلاحات و سوءاستفاده از اقدامات ضد تروریسم شامل حبس گسترده خبرنگاران، مدافعان حقوق بشرو اپوزیسیون سیاسی اشاره شده است.

قانونگذاران اتحادیه اروپا همچنین بر اهمیت نقش ترکیه در میزبانی 3.6 میلیون آواره سوری اذعان داشته، خواستار ادامه حمایت‌های اتحادیه از آوارگان شدند.

در این گزارش آمده است، ترکیه باید صداقت خود را در عمل به تعهداتش برای روابط نزدیکتر با اتحادیه اروپا نشان دهد. اگر این وضعیت منفی کنونی تغییر نکند، کمیسیون اروپایی مساله تعلیق مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا را پیشنهاد می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها