کد خبر: 479373
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۱:۲۷:۵۷
| |

خریداران منتظر کاهش قیمت خودرو هستند/ روند نزولی شد

هرچند بازار خودرو تعطیل است اما خرید و فروش کم و بیش در حال انجام است؛ اما بیشتر خریداران به دلیل تغییر نرخ ارز و انتشار اخبار ضد و نقیض از مذاکرات، منتظر کاهش قیمت ها هستند.

خریداران منتظر کاهش قیمت خودرو هستند/ روند نزولی شد
کد خبر: 479373
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۱:۲۷:۵۷

اعتمادآنلاین| اگرچه از حدود 10 روز پیش، کلیه مشاغل و اصناف (به جز گروه شغلی یک) تعطیل هستند اما خرید و فروش خودرو هر چند کم اما به قوت خود باقی است و در حال حاضر آنچه که نرخ خودرو را تعیین می‌کند نه معاملات کف بازار بلکه سلیقه صاحبان وبسایت‌هاست اما با این حال با توجه به کاهش نسبی نرخ ارز و تأثیر مستقیم این مؤلفه بر قیمت خودرو و انتشار اخبار ضد و نقیض از مذاکرات برجام، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت خودرو روند نزولی به خود گرفته است؛ به عنوان نمونه پژو 206 تیپ 2 در تاریخ 28 فروردین ماه 209 میلیون تومان بود اما امروز بین 202 تا 205 میلیون تومان قیمت خورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همچنین پژو 206 تیپ 5 با کاهش حدود 4 میلیون تومانی بین 253 تا 255 میلیون تومان، پژو 206 صندوق دار نیز با کاهش یک میلیون تومانی 268 میلیون تومان، پژو 405 بدون تغییر قیمت 187 میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای با کاهش حدود 4 میلیون تومانی 147 میلیون تومان، دنا معمولی 270 میلیون تومان، سمند LX با 3 میلیون تومان کاهش 190 میلیون تومان، پژو پارس (ساده) با یک میلیون تومان کاهش 225 میلیون تومان و رانا بدون تغییر قیمت 206 میلیون تومان قیمت خورده است.

تیبا صندوق دار نیز با کاهش 2 میلیون تومانی 128 میلیون تومان، تیبا هاچ بک بدون تغییر نرخ 136 میلیون تومان، سایپا 111 با کاهش 4 میلیون تومانی 126 میلیون تومان، سایپا 131 یا کاهش 3 میلون تومانی بین 110 تا 111 میلیون تومان و ساینا بدون تغییر قیمت 146 میلیون تومان قیمت خورده است.

بازار سردرگم است

یکی از فعالان بازار خودرو به مهر می‌گوید: اگرچه بازار تعطیل بوده و البته از ابتدای سال نیز خرید و فروش چندانی در بازار انجام نشده است اما ثبات و کاهش تقریبی نرخ ارز باعث تثبیت نسبی قیمت بسیاری مدل‌های خودرو و کاهش حدود 5 میلیون تومانی قیمت برخی از خودروها شده است.

وی با بیان اینکه قیمت خودرو حباب دارد، می‌گوید: در بازار خودرو همه منتظر دریافت اخبار جدید هستند چه خریداران و چه فروشندگان؛ از این رو می‌توان گفت سردرگمی و رکود دو مشخصه فعلی بازار است.

بازار خودرو طی 35 روزی از سال 1400 گذشته، فراز و فرود قیمتی را تجربه کرده است؛ پس از تعطیلات نوروز و زمانی که بازار هنوز شکل رسمی به خود نگرفته بود پس از صحبت‌های رئیس شورای رقابت مبنی بر تصمیم این شورا برای افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها در بهار امسال، قیمت‌ها در بازار آزاد حتی تا 20 میلیون تومان هم افزایش یافت و نرخ‌ها صعودی شد.

به اعتقاد فعالان بازار خودرو، این بازار تحت تأثیر مستقیم نرخ ارز و اخبار است و زمانی که اتفاقی در یکی از این دو بخش می‌افتد، نرخ‌ها در بازار به سرعت تغییر می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها