کد خبر: 479820
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۲:۱۵:۱۲
| |

رئیس سازمان اورژانس کشور:

9310 تهرانی مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: 9 هزار و 310 نفر در تهران به دلیل ابتلای به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که این افراد همگی تحت مراقبت ویژه هستند.

9310 تهرانی مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند
کد خبر: 479820
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۲:۱۵:۱۲

اعتمادآنلاین| پیرحسین کولیوند، در نشست خبری مجازی، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون 41 هزار و 200 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شدند که از این تعداد حدود 35 هزار و 200 بیمار کرونایی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده که از این میان 13 درصد بیماران به صورت سرپایی مداوا شدند.

به گزارش مهر، وی افزود: 9 هزار و 310 نفر در تهران به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که این افراد تحت مراقبت ویژه هستند، همچنین نسبت به هفته گذشته 50 درصد عملیات اورژانس افزایش داشته است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تماس با تلفن‌های اورژانس 115 بسیار زیاد شده است که البته قسمت اعظم این تماس‌ها با مشاوره و دادن اطلاعات مشکل حل می‌شود.

کولیوند ادامه داد: در فروردین گذشته 72 درصد مأموریت‌ها نسبت به سال 99 افزایش داشت که بیشترین مأموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: استان‌هایی که بیشتر از 3 مصدوم یا دو فوتی داشتند شامل سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی بودند.

وی ادامه داد: نزدیک 16 زمین لرزه بالای 4 ریشتر در فرودین 1400 را شاهد بودیم که در زلزله بندر گناوه 14 مصدوم سرپایی به دلیل ترس و دلهره داشتیم همچنین در زلزله شهرستان مریوان هم 10 مصدوم ناشی از اضطراب و دلهره داشتیم.

کولیوند خاطرنشان کرد: در فرودین 1400 کاهش 42 درصدی حوادث جوی و رشد 70 درصدی در خصوص نزاع داشتیم که استان‌های آذربایجان، کرمانشاه و مازندران بیشترین آمار را به خود اختصاص داده بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از نقاهتگاه‌ها برای بیماران کوویدی عنوان کرد: حدود 140 هزار تخت هتل و مهمانسرا را آماده کردیم ولی استقبال خوبی نشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر همکاری اورژانس با شهرداری تهران برای ایجاد پد بالگرد گفت: شهرداری 64 پد بالگرد در تهران را برای ما ساخته است. همچنین قرار بر این است که در برخی بیمارستان‌ها رمپ مستقیم از مترو به بیمارستان کشیده شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها