کد خبر: 479900
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۴:۱۷:۰۰
| |

بلینکن وعده پشتیبانی از هند در مبارزه با موج مهلک کرونا را داد

بلینکن صبح روز یکشنبه وعده داد "فورا" پشتیبانی بیشتری را از مردم هند ترتیب دهد، چرا که این کشور در حال مبارزه با موج مهلک کووید- 19 است.

بلینکن وعده پشتیبانی از هند در مبارزه با موج مهلک کرونا را داد
کد خبر: 479900
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۴:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| در بحبوحه دلخوری ناشی از امتناع آمریکا از برداشتن تحریم صادرات مواد خام واکسن که تولید واکسن در هند را در میان بحران جدی کووید - 19 به خطر جدی انداخته، "آنتونی بلینکن"، وزیر امور خارجه آمریکا ابراز حمایت کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، بلینکن صبح روز یکشنبه وعده داد "فورا" پشتیبانی بیشتری را از مردم هند ترتیب دهد، چرا که این کشور در حال مبارزه با موج مهلک کووید- 19 است.

هند در 22 آوریل (2 اردیبهشت)، افزایش روزانه 314 هزار و 835 مورد جدید مبتلا به کرونا را گزارش کرد که این آمار از روز رکوردشکن آمریکا در ژانویه، پیشی گرفته بود.

طبق داده‌های منتشره از وزارت بهداشت هند، 346 هزار و 786 مورد جدید ابتلا و 2 هزار و 624 مرگ طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

در بحبوحه هرج و مرج و رنجی که به خاطر همه‌گیری تحمیل شده است، چندین قانون‌گذار آمریکایی دغدغه خود را ابراز کرده و از دولت بایدن خواسته‌اند کمک به هند را گسترش دهد.

ANI گزارش داد، گروهی از سناتورها از جمله "برنی سندرز"، "الیزابت وارن"، "نانسی پلوسی"، رئیس‌ مجلس نمایندگان و حدود 100 عضو کنگره نامه‌ای در مورد این مساله به رئیس‌جمهوری آمریکا نوشته‌اند که از حقوق مالکیت معنوی شرکت‌های دارویی آمریکا چشم‌پوشی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها