کد خبر: 481065
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۸:۴۰
| |

معاون وزیر نیرو:

نیمی از مصرف برق ادارات قابل مدیریت است

همایون حائری معاون وزیر نیرو گفت: 5 تا 6 هزارمگاوات برق فقط به دستگاه‌ها و ادارات دولتی اختصاص دارد که البته تا 50 درصد آن قابل مدیریت است.

نیمی از مصرف برق ادارات قابل مدیریت است
کد خبر: 481065
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۸:۴۰

اعتمادآنلاین| همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گرمای زودرس و قرار داشتن واحد‌های حرارتی در برنامه تعمیرات سالانه نیروگاه‌ها را از دلایلی عنوان کرد که افزایش استفاده از ذخایر آبی برای تولید برق را به دنبال دارد و تصریح کرد: توان قابل تامین امسال در مقایسه با پیک 58 هزار و 254 مگاواتی تابستان 99 ناکافی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او رشد صنایع و پیوستن یک میلیون مشترک جدید را از جمله قابلیت‌های صنعت برق برای متوازن سازی توان تولید و مصرف در تابستان 1400 عنوان کرد.

حائری با اشاره به آغاز مدیریت و کنترل مصرف برق سیستم‌های سرمایشی در وزارت نیرو و شرکت‌های زیر مجموعه، سهم مصارف سرمایشی از پیک شبکه را بسیار غیر منطقی و حدود 27 هزار مگاوات ذکر کرد و گفت: 5 تا 6 هزار مگاوات آن به دستگاه‌ها و ادارات دولتی اختصاص دارد و تا 50 درصد آن قابل مدیریت است.

او با بیان اینکه روش‌های مدیریت سیستم‌های سرمایشی به شرکت‌ها و سازمان‌های تحت پوشش بخش برق اعلام شده، از عزم وزارت نیرو برای گسترش این اقدام به سایر سازمان‌ها و ادارات دولتی خبر داد و افزود: بر اساس این برنامه صنعت برق کاهش 50 درصدی مصرف برق سیستم‌های سرمایشی در ساعات اداری و محدود شدن مصرف تا سقف 10 درصد بعد از ساعات اداری را از طریق شرکت توانیر و با مسئولیت مدیران عامل شرکت‌های توزیع، با قطعیت بالا، پایش و کنترل می‌کند.

این مقام مسئول با ابراز امیدواری نسبت به تغییر رفتار مصرفی مشترکان در آغاز فصل گرما و نهادینه شدن اقدامات صنعت برق تصریح کرد: سیستم‌های اتوماسیون و مراکز پایش که هوشمندانه و بر مبنای ضرورت‌ها ایجاد شده، در اولویت کار ما قرار دارد و امیدواریم بتوانیم با تعامل و همگرایی، تابستان پیش رو را با حداقل مشکلات پشت سر بگذاریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها