کد خبر: 481095
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۴:۴۸:۰۰
| |

کرملین: دعوتی برای دیدار پوتین و همتای اوکراینی‌اش در واتیکان نداشتیم

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرده که دعوت‌نامه رسمی از جانب دولت اوکراین برای نشست میان ولودومیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری اوکراین و روسیه دریافت نکرده است.

کرملین: دعوتی برای دیدار پوتین و همتای اوکراینی‌اش در واتیکان نداشتیم
کد خبر: 481095
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۴:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، دولت روسیه هنوز هیچ پیشنهاد رسمی قطعی از جانب کی‌یف برای برگزاری نشست بین روسای جمهوری روسیه و اوکراین در واتیکان دریافت نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ،دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرده که دعوت نامه رسمی از جانب دولت اوکراین برای نشست میان ولودومیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری اوکراین و روسیه دریافت نکرده است.

پیشتر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در گفتگویی با یک روزنامه ایتالیایی گفته بوده که واتیکان بهترین مکان برای دیدار وی با پوتین محسوب می‌شود.

یک منبع مطلع بعدا به اسپوتنیک گفت، اگر روسیه و اوکراین هر دو از واتیکان بخواهند که که در مساله سازش در دونباس میانجی‌گری کند، واتیکان احتمالا این درخواست را رد نمی‌کند.

پسکوف ادامه داد: کی‌یف گفته است که این اقدام می تواند یک راه حل مناسب برای نشست باشد. اگر ما همه چیز را به درستی فهمیده باشیم، نه واتیکان و نه روسیه رسما درباره این ایده که از جانب رئیس جمهوری اوکراین مطرح شده است، مطلع نشده‌اند. ما هنوز هیچ اطلاعیه رسمی در این باره دریافت نکرده‌ایم.

سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد: ایده دیدار بین پوتین و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز باید به صورت کامل مورد تحلیل قرار گیرد.

وی افزود: پیشنهادهای آمریکا برای گفتگو با توجه به تحریم‌هایی که واشنگتن علیه مسکو وضع کرده، باید مورد بررسی قرار گیرد.

اخیرا آنتونی لینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری سی.ان.ان گفته بود نمی‌داند که آیا پوتین به صورت رسمی دعوت نشست با بایدن را پذیرفته است یا خیر. اما دو طرف در گفتگوها شرکت می‌کنند.

پسکوف همچنین گفت: هیچ واکنش رسمی وجود ندارد. ما هنوز در حال بررسی پیشنهادها و تجزیه تحلیل اوضاع هستیم.

همان طور که می‌دانید این وضعیت باید به طور کلی و با توجه به اظهار نظرهای همتایان ما در آمریکا درباره نشست رودررو بین پوتین و باید مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها